اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خبر داد

کاهش بودجه فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید استان البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از کاهش بودجه فرهنگی و ورزشی این اداره‌کل خبر داد.

کاهش بودجه فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید استان البرز

داوود مدیرفلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: بنیاد شهید بر اساس چارچوب‌های قانونی وظایف و مسئولیت‌های بسیار مهمی بر عهده دارد که مهم‌ترین آنها ارائه خدمات به جانبازان، ایثارگران، آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه فرزندان شاهد است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و سربلندی و عزت امروز ایران مرهون ایثار، فداکاری و رشادت‌های این بزرگواران است لذا ما باید از همه توان خود برای خدمات‌رسانی به آنها استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه طی سال‌ جاری چه برنامه‌هایی در این حوزه طراحی، تصویب و اجرا شده است، افزود: در سال جاری که فرصت خدمتگزاری به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را بر عهده داشتیم، برنامه‌های مختلفی را بر اساس چارچوب‌های قانونی و وظایف محوله اجرا کردیم.

مدیرفلاح ادامه داد: بخش مهمی از این برنامه‌ها مربوط به اجرای طرح‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و آموزشی است که با استفاده از نظرات کارشناسان و حضور اساتید مجرب اجرایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات و بودجه‌ای که در اختیار داشتیم، در مجموع بیش از 185 برنامه فرهنگی، دینی، قرآنی، علمی،‌ آموزشی و ورزشی ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برای سال 92 اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه 20 مسابقه ورزشی، ده‌ها اردوی فرهنگی،‌ معنوی،‌ زیارتی، جشنواره‌های فرهنگی و هنری و مسابقات ورزشی، علمی و آموزشی در سال جاری اجرا کردیم.

مدیرفلاح اضافه کرد: این برنامه‌ها با استقبال خانواده معظم شهدا و ایثارگران البرز به ویژه فرزندان شاهد روبه‌رو بود؛ به صورتی که 26 هزار نفر از آنها در مسابقات ورزشی ما شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که 44 هزار نفر نیز از برنامه‌های فرهنگی،‌ هنری، دینی و قرآنی مانند مسابقات قرآنی و همچنین اردوهای زیارتی استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا این برنامه‌ها برای سال آینده نیز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بنیاد شهید با اخلال روبه‌رو نشده و هر سال از نظر کمی و کیفی آنها را ارتقا دهیم.

مدیرفلاح تصریح کرد: با این وجود با کاهش بودجه‌های فرهنگی و ورزشی مواجه هستیم که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما تلاش داریم تا راهکارهای دیگری را برای جبران این کاهش بودجه پیدا کنیم.

وی گفت: از جمله این راهکارها استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی دستگاه‌های دیگر است و انتظار داریم که با توجه به اهمیت برنامه‌های بنیاد شهید به ویژه طرح‌هایی که برای فرزندان شاهد داریم، دستگاه‌های مختلف همکاری لازم را با ما داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول