اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

70 هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قم هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: 70 هزار نفر در قم زیر پوشش این نهاد هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

70 هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قم هستند

سید جواد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: این نهاد در زمینه زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا از طریق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا، انتشار پیام شهدا به جامعه و نسل‌های انقلاب، ساماندهی گلزارهای شهدا و گردآوری آثار و حفظ این آثار ارزشمند به عنوان اسناد هشت سال دفاع مقدس از اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: امروز برای ادامه راه شهدا باید با سبک زندگی آن‌ها آشنا باشیم زیرا شهدا با سبک زندگی اسلامی راه سعادت را پیمودند و شهادت را به عنوان پاداش جهاد پذیرفتند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: در حال حاضر طرح شناسایی فرزندان شاهد،‌ ایثارگر و جانباز را پیگیری می‏‌‏کنیم و تاکید بر توانبخش‌سازی به همراه توانمندسازی ایثارگران هم داریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: بخشی به عنوان پاسخگویی به مسائل شرعی قرار داده شده و بخشی دیگر به عنوان تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: 802 دانش‌آموز شهید، 50 شهید دانشجو، 188 خانواده تک فرزندی (پسر) شهید، 225 خانواده دارای 2 شهید و 24 خانواده دارای سه شهید در استان وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم یادآور شد: 88 نفر فرزند شهید، 107 نفر جانباز، 16 نفر آزاده، 6 نفر همسر شهید و 60 خانواده جانباز در گروه نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه 70 هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم هستند، گفت: افراد زیر پوشش در مراکز آموزشی شامل یک‌هزار و 351 نفر دانش‌آموز، 2 هزار و 600 نفر دانشجو و یک‌هزار نفر طلبه هستند.

هاشمی با بیان اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، استان قم در زمینه شهادت شهری پیشتاز است، عنوان کرد: این استان 6 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد 105 شهید مربوط به شهدای انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: قیام مردم و جوانان قم در کنار روحانیت و پشتیبانی از رهبری در 15 خرداد 42 و 19 دی‌ماه سال 56 زمینه شکل‌گیری انقلاب را فراهم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم یادآور شد: قم مفتخر به شهیدانی مانند آیت‌الله سعیدی است که زیر سخت‏‌‏ترین شکنجه‌ها از اسلام دفاع کردند و فریاد زدند که دشمن خمینی، دشمن خداست.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول