اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی راور:

کشتارگاه دام راور در ایام نوروز فعال است

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: کشتارگاه دام شهرستان راور در تعطیلات نوروز از ساعت هفت صبح تا 14 بعد از ظهر به منظور تأمین گوشت مصرفی بهداشتی مردم فعال است.

کشتارگاه دام راور در ایام نوروز فعال است

علیرضا اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان راور با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت‌های ویژه‌ای بر این مراکز دارد.

وی بیان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه شبکه دامپزشکی راور با تشکیل اکیپ‌های بازرسی و نظارت ثابت و سیار در سطح شهر از 25 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده در دو شیفت کاری از مراکز عرضه بازرسی و با موارد غیربهداشتی برخورد می‌کند.

سرپرست شبکه دامپزشکی راور عنوان کرد: در این طرح علاوه بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر مرغ و ماهی فروشی‌ها و قصابی‌ها از رستوران‌ها، مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی، چلوکبابی‌ها، سردخانه و مراکز بسته‌بندی و خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی بازدید به عمل می‌آید.

اسلامی بیان داشت: طی این مدت یک اکیپ ثابت در محل شبکه دامپزشکی راور مستقر می‌شود که در ایام نوروز از ساعت هشت صبح تا 20 شب آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به همشهریان محترم است.

وی خاطر نشان کرد: کشتارگاه دام شهرستان راور در تعطیلات نوروز از ساعت هفت صبح تا 14 بعد از ظهر به منظور تأمین گوشت مصرفی بهداشتی مردم فعال است و بازرسان این شبکه نیز در آنجا مستقر و آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند.

سرپرست شبکه دامپزشکی راور در مورد خرید ماهی قرمز اظهار داشت: مردم باید ماهی قرمز را از مراکز معتبر و زیر نظارت دامپزشکی مانند آکواریوم‌فروشی، میادین میوه و تره‌بار یا اماکن دارای مجوز تهیه و از خرید ماهی از دست‌فروشان و دوره‌گردان خودداری کنند.

اسلامی علائم یک ماهی سالم را داشتن تحرک، براقی پوست، عدم وجود فلس‌های برآمده یا کنده شده، عدم خوردگی و پرخونی و چروکیدگی باله‌ها و براقی چشم‌ها دانست و افزود: در صورت بیمار شدن ماهی و یا تلفات، ماهی بیمار باید سریع از سایر ماهی‌ها جدا شود.

وی عنوان کرد: بعد از هر بار دست زدن به ماهی، شست‌و‌شوی کامل دست‌ها با آب و صابون ضروری است، زیرا در صورت عدم رعایت شرایط بهداشتی ماهیان قرمز می‌توانند، ناقل بیماری‌های مشترک همچون انواع بیماری‌های گوارشی، سل پوستی و... باشند.

اسلامی خاطر نشان کرد: میزان آب مورد نیاز هر قطعه ماهی کوچک حداقل یک لیتر و دمای مناسب آن 22 و 26 درجه سانتیگراد است.

وی بیان کرد: برای تغذیه ماهیان باید از غذای آماده در فروشگاه‌های عرضه ماهیان زینتی استفاده کرد و میزان غذا دو بار در روز و به اندازه‌‌ای باشد که طی حداکثر دو دقیقه توسط ماهی مصرف شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی راور ابراز داشت: همکاری مردم با دستگاه‌های نظارتی و دامپزشکی نقش به سزایی در انجام هرچه بهتر وظایف محوله آنها دارد و از همشهریان خواسته می‌شود که موارد مشکوک و تخلفات را با شماره تلفن 3722638 و یا کارشناسان مستقر در شبکه دامپزشکی راور گزارش دهند.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول