اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

وضعیت کشتارگاه‌های دام در استان مرکزی رضایت‌بخش نیست

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت کشتارگاه‌های دام در استان رضایت‌بخش نیست، گفت: در حال حاضر کشتارگاه‌های دام استان ساختار قدیمی داشته و به صورت سنتی هستند و توجهی به وضعیت آنان نمی‌شود.

وضعیت کشتارگاه‌های دام در استان مرکزی رضایت‌بخش نیست

سیدسعید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه اجرای مقررات بهداشتی به سختی انجام می‌شود در حالی که بهداشت تضمین‌کننده سلامت فرد و جامعه است، اظهار داشت: صنعتی کردن تولیدات دامی و خروج تولیدات از شیوه سنتی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور دارد که مطابق با الگوهای علمی و بین‌المللی بوده و باید در کشور جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: با تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها راحت‌تر و اثربخش‌تر بوده و احتمال وقوع بیماری‌ها در بین جمعیت‌های دامی کاهش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت کشتارگاه‌های طیور در استان از نظر بهداشتی بسیار راضی کننده است، گفت: مباحث بهداشتی با توجه به صنعتی بودن کشتارگاه‌های طیور در استان به خوبی قابل اجرا هستند و مشکل خاصی در بحث کشتارگاه‌های طیور در استان وجود ندارد.

حسینی افزود: ما در تلاش هستیم الگوهای بین‌المللی را در کشتارگاه‌های طیور مد نظر قرار داده و ضوابط بهداشتی جدیدی را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت کشتارگاه‌های دام در استان رضایت‌بخش نیست، خاطر نشان ساخت: هم اکنون کشتارگاه‌های دام استان ساختار قدیمی داشته و به صورت سنتی هستند که مالکیت آنها در اختیار شهرداری‌ها است و شهرداری‌ها هم توجهی به وضعیت آنان ندارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه اجرای مقررات بهداشتی به سختی انجام می‌شود، گفت: کشتارگاه‌های دام استان به شدت نیاز دارند از این وضعیت خارج شوند که برای تحقق این مهم می‌طلبد استانداری و فرمانداری‌ها کمک کنند تا به تدریج مدیریت کشتارگاه‌های دام به بخش خصوصی واگذار تا به افزایش هر چه بیشتر سلامت گوشت منجر شود.

انتهای پیام/87006/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول