اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان:

تنها کشتارگاه بسته‌بندی گوشت بهداشتی در کشور، کشتارگاه خرم‌آباد است

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان گفت: تنها کشتارگاه بسته‌بندی گوشت بهداشتی در کشور، کشتارگاه صنعتی خرم‌آباد است.

تنها کشتارگاه بسته‌بندی گوشت بهداشتی در کشور، کشتارگاه خرم‌آباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جواد گودرزی یکشنبه‌شب در جلسه سلامت استان در خرم‌آباد به بحث بیماری هاری اشاره کرد و گفت: بیماری هاری یکی از مشکلات کشور و استان لرستان است.

وی ادامه داد: هاری توسط سگ‌ها و گربه‌ها به وجود می‌آید که در این خصوص واکسیناسیون سگ‌های گله‌ها در دستور کار قرار گرفته است و بیشتر مشکل ما در این زمینه سگ‌های بدون صاحب است.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان به مراکز توزیع شیر استان لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح استان لرستان 85مرکز جمع‌آوری شیر وجود دارد که در هرکدام این مراکز یک ناظر و مسئول فنی وجود دارد.

گودرزی عنوان داشت: در حال حاضر برخی از شهرستان‌های استان فاقد کشتارگاه‌های دام صنعتی هستند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته گوشت مورد نیاز این شهرستان‌ها از طریق شهرهای که دارای این کشتارگاه‌ها هستند، تامین می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان به میدان دام خرم‌آباد که در منطقه کمالوند خرم‌آباد وجود دارد، اشاره کرد و متذکر شد: این میدان در روبروی کشتارگاه کمالوند با ظرفیت یک‌هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین وجود دارد.

گودرزی از بهره‌برداری از دومین کشتارگاه صنعتی دام در مرکز لرستان خبر داد و یادآور شد: در همه مسیرهای منتهی به شهر خرم‌آباد دلالانی به چشم می‌خورد که دام را به صورت زنده خرید و فروش می‌کنند که آنها دامدار نیستند، بلکه واسطه و دلال هستند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: در استان لرستان بیش از 250 هزار راس گاو و گوساله وجود دارد که در این زمینه رتبه ششم کشوری را داریم.

انتهای پیام/2304/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول