اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کردستان عنوان کرد

توجه به استانداردسازی کشتارگاه‌ها در کردستان

مدیرکل محیط زیست کردستان گفت: جز کشتارگاه سنندج هیچ کدام از کشتارگاه‌های استان استاندارد لازم را ندارد و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

توجه به استانداردسازی کشتارگاه‌ها در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناصح قادری در شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با مروری بر نحوه برنامه‌ریزی‌های کشورهای مختلف به خوبی می‌توان دریافت توجه به نیروهای آموزش دیده و برنامه‌ریزی برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف در بخش کشاورزی استان گفت: حوزه سفیدرود 40 تا 50 درصد از ظرفیت‌ استان را تشکیل می‌دهد باید برنامه‌ریزی‌های خاص و قابل عملیاتی برای آن انجام گیرد.

مدیرکل محیط زیست کردستان تصریح کرد: استان کردستان سرمنشأ سه حوزه آبخیز کشور است لذا برای پاسداری از آن باید حق مراقبت از این مهم به استان داده شود.

قادری تدوین سند و منشور برای کشاورزی پایدار و ایمن را ضروری خواند و گفت: براساس بررسی‌های اقلیمی تا سال 2100 دو درجه دمای زمین کم می‌شود و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق بر اساس یک سند مشخص بسترها را آماده کنیم.

وی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی درست و ایجاد بسترهای لازم خود را برای آن شرایط آماده کنیم و کشاورزی ما مبتنی بر نهادهایی مثل سموم و غیره باشد.

مدیرکل محیط زیست کردستان بر توجه بیش از پیش به اجرای طرح‌های کوچک در بحث کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید با حرکت به این سمت بتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

قادری در ادامه در زمینه فعالیت کشتارگاه‌های استان نیز اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بحث راه‌اندازی کشتارگاه‌ها در استان صورت گرفته اما جز کشتارگاه سنندج سایر کشتارگاه‌ها استانداردهای لازم را ندارند.

وی افزود: ساماندهی کشتارگاه‌ها و تمرکزسازی‌های عملیاتی در این راستا باید مورد توجه قرار بگیرد و قبل از صرف هر اعتباری کارها به صورت دقیق کارشناسی شود.

انتهای پیام/79002/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول