اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان خبر داد

توزیع 338 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در زنجان

مدیرکل منابع طبیعی زنجان از توزیع 338 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در این استان خبر داد.

توزیع 338 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار کرد: برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته منابع طبیعی و فرهنگ‌سازی در خصوص منابع طبیعی باید همکاری‌های بیشتری با رسانه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 206 مورد پرونده به مراجع قضایی ارائه شده است، تصریح کرد: 870 هکتار از اراضی استان در سال‌جاری مورد تعرض افراد قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه 11 پرونده برای 400 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است، بیان داشت: ‌42 مورد حریق در 628 هکتار از اراضی رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه مبارزه با آفات از برنامه‌های منابع طبیعی استان است، خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم این اقدام آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه می‌یابد.

اسکندری با اشاره به رسیدگی به 91 مورد تعیین تکلیف اراضی در استان به مساحت یک‌هزار و 33 هکتار، تصریح کرد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه استان و تخصیص اراضی در بخش صنعت 10 مورد به میزان 150 هکتار تخصیص یافته است، ادامه داد: در بخش خدمات نیز 22 فقره با 140 هکتار، در بخش کشاورزی 60 مورد با 710 هکتار نیز تخصیص صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اجرای کاداس اراضی در 40 هکتار از اراضی شهرستان زنجان یادآور شد: این طرح عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از ارجاع 65 فقره تخلف دامداران برای چرای غیرمجاز در استان خبر داد و افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

اسکندری با اشاره به توزیع 338 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در استان زنجان ادامه داد: 272 هکتار نیز در زمینه توسعه صنعت چوب در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به احیای 400 هکتار در استان زنجان تصریح کرد: 500 هکتار نیز در فروردین ماه سال آینده احیا می‌شود.

این مسئول از تحویل 37 دستگاه آبشخوار به دامداران خبر داد و ابراز داشت:‌ در 3 هزار و 313 هکتار از اراضی استان پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر با حضور اصحاب رسانه از برنامه‌های اجرا شده در حوزه آموزش و ترویج است، بیان داشت: تشکیل جلسات مختلف با دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه محسوب می‌شود.

*فعالیت 1200 همیار طبیعت در زنجان

اسکندری از همکاری یک‌هزار و 200 نفر با منابع طبیعی در قالب همیار طبیعت خبر داد و افزود:‌ در زمینه جذب این افراد نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در سال 93 ابراز داشت: برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار حوزه اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت مردم در برنامه‌های منابع طبیعی، حفاظت از اراضی و احیای جنگل‌ها از برنامه‌های سال آینده است، بیان داشت: حفاظت از اراضی ملی با جذب مشارکت بیشتر از دیگر برنامه‌های سال آینده محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به حداقل رساندن اختلافات با مردم را از طریق رعایت قوانین و مقررات متذکر شد و افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و پاسخگویی الکترونیکی به مراجعات مردم از دیگر فعالیت‌ها در سال آینده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول