اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‎جاری در سراوان

7 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سراوان گفت: در اجرای بند 5 از اصل 156 قانون اساسی در سال جاری 7 هکتار و 700 متر مربع در سطح شهرستان رفع تصرف شده است.

7 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد

حجت الاسلام غلامرضا نجفی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در سراوان اظهار داشت: به منظور حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، باغات و جنگل‎ها و مراتع و تخریب غیرقابل جبران محیط زیست در اجرای بند 5 از اصل 156 قانون اساسی در یک سال گذشته 7 هکتار و 700 متر مربع در سطح شهرستان رفع تصرف شده است.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سراوان افزود: رفع تصرف از بندهای خاکی در سال 92 بالغ بر 30 مورد بوده است.

این مسئول بیان داشت: مردم باید از قانون تمکین کنند زیرا با افرادی که به اراضی ملی تجاوز داشته باشند برخورد قانونی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری 80 مورد تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی گزارش شده که از این تعداد برای هشت مورد تشکیل پرونده شده و رای صادر شده و بقیه قبل از اینکه تشکیل پرونده رفع تصرف شده است.

نجفی ادامه داد: یکی از وظایف شورای حفاظت از اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه است تا بزه‌ها و جرائم اتفاق نیفتد قطعا دراین  زمینه برای افرادی که حکم صادر می‌شود، مجازات آن بازدارنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال با افزایش تصرف اراضی ملی رو به رو بودیم که با آموزش‎های ارائه شده به مردم در نیمه دوم سال‎جاری این تصرفات 20 درصد کاهش یافته است.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سراوان متذکر شد: مهم‌ترین عامل را برگزاری کلاس‌های آموزشی و آگاه سازی بیشتر مردم از طریق مساجد و اطلاع رسانی عمومی در سطح شهرستان سراوان اعلام کرد.

وی در پایان اذعان داشت: تصرف اراضی ملی یکی از معضلاتی است که به علت مهاجرت بی‌رویه روستاییان به حاشیه روستاها رخ می‌دهد.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول