اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته درختکاری صورت گرفت

بازدید مدیرکل منابع طبیعی از دفتر خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان به همراه معاونان و مدیر روابط عمومی این اداره کل از دفتر خبرگزاری فارس در زاهدان بازدید کردند.

بازدید مدیرکل منابع طبیعی از دفتر خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به مناسبت هفته درختکاری مدیرکل و معاونان و مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس از تلاش خبرنگاران این رسانه در راستای تعامل با مجموعه منابع طبیعی قدردانی کرده و یک اصله نهال درب خبرگزاری فارس غرس کردند.

نبی یاری در جمع خبرنگاران فارس در زاهدان اظهار داشت: ششمین روز از هفته منابع طبیعی به عنوان «منابع طبیعی و رسانه» نام گرفته است و با توجه به تعامل و همکاری رسانه‌ها با این مجموعه بر آن شدیم تا با حضور در سرپرستی‌های رسانه‌ها از نزدیک از همکاری آنها قدردانی کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان اذعان داشت: با توجه به همکاری و تعامل خوب خبرگزاری فارس با مجموعه منابع طبیعی استان، نخستین دیدار را از این خبرگزاری آغاز کردیم تا ضمن قدردانی، یک اصله نهال را نیز امروز درب این خبرگزاری به یادگار غرس کنیم.

یاری در ادامه به تشریح عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت:

فعالیت‎های منابع طبیعی و آبخیزداری منحصر به این هفته نبوده بلکه همیشه و در تمام ایام سال جاری و ساری است.

وی ادامه داد: این هفته فرصتی برای ارائه عملکرد و گزارش به مردم به ویژه فرهنگ سازی برای سنت حسنه درختکاری است.

این مسئول گفت: از کل وسعت سیستان و بلوچستان 17.8 میلیون هکتار آن را عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل، مرتع و بیابان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: شناسایی بالغ بر 1200 گونه گیاهی که 392 گونه آن ارزش دارویی و صنعتی دارد این استان را در بین سایر استان‌های کشور ممتاز کرده است.

این مسئول بیان داشت: مهم‌ترین اهداف سازمانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفاظت، احیا و توسعه و بهره‌برداری اصولی از مواهب طبیعی است.

وی ادامه داد: کنترل و مهار سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل فرسایش بادی با تاکید در مناطق بیابانی نیز از وظایف اصلی این اداره کل است.

یاری در زمینه اقدامات مقابله با بیابانزایی نیز خاطرنشان کرد: نهال کاری در سطح 65 هزار هکتار، مالچ پاشی در سطح 31 هزار هکتار، بادشکن سبز حاشیه مزارع به طول 3 هزار و 180 کیلومتر و تهیه طرح‌های اجرایی بیابانزایی در سطح 1.7 میلیون هکتار از جمله اقدامات مقابله با بیابانزایی در سیستان و بلوچستان است

وی گفت: امیدواریم با غرس نهال شاهد سرسبزی و آبادانی سیستان و بلوچستان باشیم.

در ادامه این دیدار مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان یک اصله نهال درب خبرگزاری فارس غرس کرد.

 انتهای پیام/75004/ل40/پو3002
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول