اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

تمام برنامه‌های منابع طبیعی زنجان مردم‌محور است

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امسال در استان زنجان سعی شده تمام برنامه‌های حوزه منابع طبیعی مردم محور باشند.

تمام برنامه‌های منابع طبیعی زنجان مردم‌محور است

تقی سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به شعار امسال هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال«منابع طبیعی، بامردم، برای مردم» به عنوان شعار هفته منابع طبیعی انتخاب شده است که نشان دهنده نقش تعیین کننده مردم در حفاظت از منابع طبیعی است.

وی افزود: امسال سعی شده که تمام برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان مردم محور بوده و شعار هفته منابع طبیعی مد نظر قرار گیرد.

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال مردم این موضوع را که صاحبان اصلی منابع طبیعی خودشان هستند بیشتر از سال‌های گذشته درک کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان حوزه منابع طبیعی متولی هستند، تاکید کرد: مردم به عنوان صاحبان اصلی منبع طبیعی باید در حفاظت از آن کوشا باشند.

سالک کاشت 3 هزار نهال به یاد 3 هزار شهید استان زنجان در روز درختکاری در منطقه جنوب زنجان را یادآور شد و اضافه کرد: با کشت این نهال‌ها گامی در راستای حفاظت از منابع طبیعی استان برداشته شد.

وی با بیان اینکه همگان باید دست به دست هم دهیم و تمام توان خود را در حفاظت از منابع طبیعی به کار گیریم، تصریح کرد: منابع طبیعی امانتی است در دست ما و باید آن را سالم به آیندگان منتقل کنیم.

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر نقش جوانان در حفاظت از منابع طبیعی بیان داشت: قشر جوان جامعه می‌تواند نقش تاثیرگذاری در حفظ و صیانت از منابع طبیعی داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع متذکر شد: باید توجه شود که دام به موقع به مرتع وارد شده و ظرفیت مراتع نیز مد نظر قرار گیرد.

سالک با یادآوری نقش جوانان در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی اذعان داشت: جوانان به ویژه قشر تحصیل کرده در زمینه جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع و رعایت ظرفیت آنها نقش تعیین کننده‌ای دارند.

انتهای پیام/73010/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول