اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان تاکید کرد

باید باور حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم پررنگ شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: باید باور حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم پررنگ شود.

باید باور حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم پررنگ شود

بهمن اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مردم شناخت کافی از منابع طبیعی دارند و با مزایای آن به خوبی آشنا هستند.

وی ادامه داد: مردم با علم حفاظت از منابع طبیعی آشنا هستند ولی باور حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم کم رنگ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اضافه کرد: به عنوان مثال مردم از پیامدهای شخم اراضی شیب‌دار اطلاع دارند ولی در این زمینه به باور نرسیده‌اند.

این مسئول، نقش فرهنگسازی در حفاظت از منابع طبیعی را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید نیز فرهنگسازی در حوزه منابع طبیعی است.

اسکندری با اشاره به نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از طبیعت و اراضی ملی اراده و عزم همگانی را می‌طلبد، ادامه داد: فرهنگسازی راهکار بسیار مناسب و کم هزینه‌ای برای حفاظت از عرصه‌های ملی به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به اقدامات صورت گرفته در زمینه حفاظت از منابع طبیعی توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اشاره و ابراز کرد: دیدار چهره به چهره با دهیاران و مسئولان روستایی برای ترغیب آنها به حفاظت از منابع طبیعی از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

این مسئول افزود: دعوت از برخی روحانیون علاقه‌مند به طبیعت و مراجعه آنها به مناطق روستایی به عنوان سفیران انفال به منظور بیان احکام حوزه منابع طبیعی به کشاورزان از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به شمار می‌رود.

اسکندری با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در حفاظت از منابع طبیعی باید برای تمام اقشار جامعه باشد، بیان کرد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است تا مردم در توسعه فضای سبز و درختکاری مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع را به عنوان سرمایه ملی از آن خود بدانند، تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و ما فقط متولی حفاظت و احیا هستیم.

انتهای پیام/73010/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول