اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حال و هوای فجر سی و پنجم در کرمانشاه+تصاویر

150 کمیته در استان کرمانشاه فعالیت خود را برای برگزاری جشن‌های بزرگ دهه مبارک فجر آغاز کرده‌اند و امسال بیش از 12 هزار برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد.

حال و هوای فجر سی و پنجم در کرمانشاه+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت آن یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدا و امام خمینی (ره) است و توجه به این ایام و برگزاری جشن‌های مناسبتی در این خصوص نشان از عشق و ارادت ملت ایران به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.

جشن‌های مردمی ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان کرمانشاه با محوریت بازخوانی و معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد شور و نشاط در بین اقشار مختلف، به‌ویژه جوانان برگزار می‌شود.

ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از مدت‌ها قبل تشکیل شده و 150 کمیته در مرکز استان و شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

تمامی برنامه‌ها به برنامه‌های شاد و مفرح متمرکز شده و سمت و سوی جشن‌های بزرگ دهه مبارک فجر مردمی و پررنگ‌تر از همیشه در محلات، مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

در مجموع بیش از 12 هزار برنامه در سطح استان کرمانشاه برگزار می‌شود که اجرای مراسم نورافشانی نقاط مختلف شهر در شب بیست و یکم بهمن ماه سال‌جاری از برنامه‌های مهم گرامیداشت دهه مبارک فجر به ‌شمار می‌رود. 

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برنامه‌های متعددی در راستای فرا رسیدن دهه مبارک فجر برگزار می‌کند.

بهرام میرزایی گفت: همایش نهضت روشنگری با حضور سردار حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سخنرانان مطرح در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

میرزایی ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا، ایستگاه‌های صلواتی در طول دهه مبارک فجر، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم از جمله اقداماتی است که در دهه مبارک فجر امسال در استان کرمانشاه انجام می‌پذیرد.

وی برگزاری و اجرای برنامه‌های بصیرتی و نهضت روشنگری در خصوص حماسه اقتصادی و ویزیت رایگان برای عموم مردم را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در دهه مبارک فجر عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، نمایشگاه‌های مختلف، نشست‌های روشنگری و مسابقات قرآنی نیز در دهه فجر امسال در استان کرمانشاه انجام می‌گیرد.

این مسئول از برگزاری همایش هم‌اندیشی سبک زندگی اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: در دهه فجر معرفی دستاوردهای بسیج سازندگی و طرح هجرت دانشجویی انجام می‌شود.

میرزایی به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: کارگاه افزایش جمعیت و اجرای طرح مهر ولایت نیز در دهه فجر تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی هنری (تئاتر و نمایش‌نامه با موضوع انقلاب) در سطح مدارس اجرا می‌شود، ادامه داد: به برگزیدگان این مسابقات جوایز و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

میرزایی گفت: اهدای جوایز به متولدین دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سطح مدارس، تجلیل از کارگران و کارفرمایان مبتکر بسیجی و دیدار منتخبان کارگری و کارفرمایان با امام جمعه، استاندار و فرمانده سپاه استان کرمانشاه به‌ صورت جداگانه انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از فضاسازی تابلوهای دیجیتالی در سطح استان کرمانشاه با عنوان دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و بیان داشت: بازدید از سرای سالمندان، شیرخوارگاه و کودکان بی‌سرپرست به ‌مناسبت دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده است.

این مسئول به برگزاری برنامه‌های مختلف در پایگاه‌ها، واحدهای مقاومت و کانون‌ها اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب در سطح استان و زیارتگاه‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: جشنواره گیلان‌غرب در دفاع مقدس 13 بهمن ماه سال‌جاری با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور شرکت‌کنندگانی از 10 استان انجام می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه این‌باره اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی در این دهه 304 پروژه به ‌ارزش 343 میلیارد ریال به ‌بهره‌برداری می‌رساند.

علی‌اشرف منصوری با بیان اینکه این طرح‌ها اشتغال‌زایی 700 نفر به ‌صورت مستقیم و 690 نفر غیر مستقیم را به‌ دنبال خواهد داشت، افزود: در این طرح‌ها 254 پروژه تسهیلاتی و 50 پروژه عمرانی در دو حوزه آب و خاک و آبخیزداری هستند.

به گفته وی، 44 پروژه در زمینه آبیاری با فشار بالا به ‌ارزش 21 هزار و 600 میلیون ریال و چهار پروژه آبخیزداری به ‌ارزش 12 هزار و 300 میلیون ریال و 9 واحد شیلات به ‌ارزش 30 هزار و 510 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

منصوری خاطرنشان کرد: سه واحد پرورش قارچ به ‌ارزش 18 هزار و 132 میلیون ریال و سه واحد تولید ذرت به‌ ارزش 16 هزار و 500 میلیون ریال در ایام دهه مبارک فجر به ‌بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از استقرار اکیپ دامپزشکی در بین عشایر استان کرمانشاه به ‌‌مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: در این ایام تمام دام‌های عشایر به‌ صورت رایگان علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه می‌شوند.

نادر پرور با اشاره به نظارت بر عرضه فرآورده‌های خامی از تولید تا عرضه توسط سازمان دامپزشکی در دوران پس از انقلاب، بیان داشت: با ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی محصولات با نظارت ناظران بهداشتی و شهری از بیماری‌های واگیری همچون تب‌برفکی و آبله جلوگیری می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: روستاییان و عشایر از تاریخ 12 تا 30 بهمن‌ماه سال‌جاری از تخفیف 10 درصدی بیمه برخوردار می‌شوند.

سجاد طاهری تصریح کرد: سالانه 10 درصد از حق بیمه توسط روستاییان و عشایر و پنج درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود که با ابلاغ این بخشنامه، تخفیف در پرداخت توسط بیمه‌شده لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تخفیف اعلام شده به‌ مناسبت ایام‌الله دهه فجر انجام می‌شود، گفت: روستاییان و عشایری که به ‌عضویت این صندوق در نیامده‌اند تا تاریخ مذکور فرصت دارند که برای عضویت اقدام کنند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: یک‌دوره مسابقه سنگ‌نوردی داخل سالن به‌ مناسبت دهه مبارک فجر در کرمانشاه برگزار می‌شود.

بهمن مشتکوب خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور سنگ‌نوردان کرمانشاهی و سایر شهرستان‌ها در مجموعه ورزشی کوثر برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: 11 پروژه در هفت استان کشور آماده بهره‌برداری در دهه مبارک فجر است و این پروژه‌ها در استان‌های ایلام، خوزستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، همدان وجود دارند.

به گفته ناصری‌امید، 60 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، 30 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 18 میلیارد ریال از مصوبات سفر رهبری برای این 11 پروژه هزینه شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف و مسابقات ورزشی متعدد دانش‌آموزی در دهه مبارک فجر در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

سیروس حاتمی اجرای سرود دسته‌جمعی یک‌هزار و 357 نفری توسط دانش‌آموزان کرمانشاهی در روز سه‌شنبه 22 بهمن با عنوان "انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" را از برنامه‌های تدارک دیده شده اعلام کرد.

شهردار بیستون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: هم‌زمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، المان‌های جدید و متناسب با هویت فرهنگی‌هنری اسلامی در بیستون به ‌کار برده می‌شود.

احسان احمدی‌نصر تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به مراسم آتش‌بازی در شب 22 بهمن ماه برای نخستین بار در بیستون اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از آرم شهرداری بیستون، افزود: برای برگزاری این مراسم فراخوانی از سوی شهرداری برای انتخاب بهترین آرم صورت گرفت و تاکنون 50 اثر از هنرمندان، طراحان، معماران و کارشناسان هنرهای تجسمی به دبیرخانه شهرداری ارسال شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 100 برنامه ‌فرهنگی، قرآنی، تبلیغی و جشن انقلاب در دهه مبارک فجر در استان کرمانشاه برگزار شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی ادامه داد: فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از روحانیان، مبلغان دینی، اساتید و مربیان قرآنی در مساجد، هیئت‌های مذهبی، انجمن‌ها و کانون‌های اسلامی، مراکز و موسسات قرآنی در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند که از جمله آن می‌توان به رایگان انجام شدن خدمات بینایی‌سنجی، شنوایی‌شناسی، فیزیوتراپی و کاردرمانی اشاره کرد.

عبدالرضا میرزاییان تاکید کرد: افتتاح یک‌هزار و 100 واحد مسکن مددجویان در شهرستان‌های گیلان‌غرب، اسلام‌آبادغرب، خانه تربیت و برگزاری جشن بزرگ مهدهای کودک نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: برنامه‌های امسال با محوریت جشن‌های مردمی همراه با شور و نشاط خاصی برگزار می‌شود و این امر از اولویت‌های مهم کاری به ‌شمار می‌رود.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه تاکید کرد: بیش از 400 برنامه فرهنگی هنری متنوع برای دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده و برگزاری جشنواره فیلم فجر از تاریخ 14 الی 23 بهمن ماه از برنامه‌های مهم به ‌شمار می‌رود.

رحیمی‌زنگنه از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در کرمانشاه خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور هفت گروه برتر از استان‌های کرمانشاه، کردستان ایران و عراق کار خود را در 17 بهمن ماه سال‌جاری آغاز می‌کند.

وی بیان داشت: برگزاری بیش از 10 نمایشگاه کتاب با موضوعات مختلف در استان و نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با موضوع انقلاب، 30 نمایشگاه آثار مطبوعاتی انقلاب، نمایشگاه عکس، نقاشی و طراحی از دیگر برنامه‌ها در این ایام محسوب می‌شود.

مسئول بسیج زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه به ‌مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

فرنگیس الماسی تصریح کرد: محافل انس با قرآن کریم، بازدید زنان نخبه از مراکز علمی، برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب و جشن‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام‌الله دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

مرادعلی محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: مجتمع فرهنگی شهرستان گیلان‌غرب در زمینی به ‌مساحت 5 هزار متر شامل 2 هزار متر زیربنا و 3 هزار متر مصلی بوده و در دهه مبارک فجر سال‌جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه خاطرنشان کرد: اردوگاه امید کرمانشاه در دهه مبارک فجر امسال با حضور مسئولان کشوری جمعیت هلال‌احمر و مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

به گفته عادل شفیعی، جوانان استان کرمانشاه با کمترین محدودیت می‌توانند از امکانات این مجموعه فرهنگی، ورزشی و امدادی استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تأکید بر لزوم هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب، بیان داشت: ما باید عظمت انقلاب را برای نسل‌های آینده و به‌خصوص جوانان بازگو کنیم.

سهراب براندیشه با اشاره به برنامه‌های متنوع کمیته کارگری و کارفرمایی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر در استان، تجدید بیعت کارگران و کارفرمایان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را از جمله برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

به گفته این مسئول، تجلیل از کارگران، کارفرمایان، گروه‌های کار، بسیجیان، شوراهای اسلامی و ورزشکاران نمونه، دیدار نمایندگان جامعه کار و تولید با استاندار، دیدار کارگران و کارفرمایان بسیجی با فرمانده سپاه کرمانشاه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

معاون پژوهشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: فرارسیدن سی ‌و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شور و هیجان خاصی در میان دانش‌آموزان به ‌وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام سیدنجات حسینی‌نژاد تصریح کرد: دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در جشن‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر حضوری چشم‌گیر خواهند داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: جشن‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال به‌ صورت فراگیر در تمام نقاط استان کرمانشاه برگزار می‌شود و دارای سطح کمی و کیفی بسیار مناسبی خواهد بود.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه هر مدرسه یک پایگاه برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، ادامه داد: این دانش‌آموزان هستند که چراغ آینده کشور را در دست داشته و باید آن ‌را روشن نگه‌ دارند.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برنامه‌های متعددی در راستای فرا رسیدن دهه مبارک فجر برگزار می‌کند.

سیروس جهانبخشی تصریح کرد: دیدار فرماندهان گردان‌های‌ مقاومت بسیج با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و برگزاری نشست‌های بصیرتی با عنوان زندگی ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به غبارروبی مزار شهدا با حضور بسیجیان کرمانشاه، گفت: برگزاری یادواره شهدای محلات توسط حوزه‌های مقاومت خواهران و برادران هر محله از دیگر برنامه‌های دهه مبارک فجر محسوب می‌شود.

به گفته جهانبخشی، برگزاری مسابقات ورزشی کوهنوردی بسیجیان، جشن‌های مردمی در محله‌ها با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج، فضاسازی شهر با همکاری ادارات و حضور بسیجیان در نماز عبادی سیاسی جمعه از جمله برنامه‌های مهم دهه مبارک فجر امسال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در راستای فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد ایام‌الله دهه مبارک فجر، برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

رضا موزونی متذکر شد: برپایی نمایشگاه‌های روزشمار انقلاب و آثار اعضا در زمینه‌های نقاشی، خوش‌نویسی و کاردستی در 31 مرکز هنری‌ فرهنگی، برپایی نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای کانون پرورش فکری به‌ مدت 10 روز از جمله این برنامه‌هاست.

وی تاکید کرد: برگزاری مسابقه ادبی و هنری با موضوع روزهای سبز و لبخند پیروزی، برگزاری انجمن ادبی و بررسی آثار شعر و داستان اعضا با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های کانون در دهه فجر است.

این مسئول ساخت آدمک‌های استکبار جهانی برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه توسط اعضای کانون را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: ایستگاه‌های نقاشی در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقه هنری نقاشی با موضوع کودکان کرمانشاهی در دفاع مقدس و معرفی شهدای شاخص کودک و نوجوان کرمانشاه در فضای مجازی از برنامه‌های دیگر ایام‌الله دهه مبارک فجر محسوب می‌شود.

ابراهیم رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه نیز گفته است: جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی باید نمایشگر اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی باشد و امسال باید طوری عمل شود که جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با رویکرد مردم‌محوری و مشارکت خودجوش اقشار مختلف مردم استان کرمانشاه برگزار شود. 

--------------------------------------

گزارش از ماندانا مالمیر

--------------------------------------

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول