اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد

استقرار اکیپ دامپزشکی در بین عشایر کرمانشاه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از استقرار اکیپ دامپزشکی در بین عشایر استان کرمانشاه به ‌مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: در این ایام تمام دام‌های عشایر به ‌صورت رایگان علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه می‌شوند.

استقرار اکیپ دامپزشکی در بین عشایر کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست خبری مدیران دستگاه‌های جهاد کشاورزی، شیلات، دامپزشکی، منابع طبیعی، امور عشایری و دام استان کرمانشاه به ‌مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر ظهر امروز در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: قبل از انقلاب در دو حوزه تأمین بهداشت عمومی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدامات خاصی انجام نمی‌شد.

به گفته نادر پرور، در حال حاضر سازمان دامپزشکی کشور توانسته 10 بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری سیاه‌زخم، سل، هاری،  تب‌مالت و... را با برنامه هدفمند کنترل کند.

وی با اشاره به نظارت بر عرضه فرآورده‌های خامی از تولید تا عرضه توسط سازمان دامپزشکی در دوران پس از انقلاب، بیان داشت: با ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی محصولات با نظارت ناظران بهداشتی و شهری از بیماری‌های واگیری همچون تب‌برفکی و آبله جلوگیری می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از استقرار اکیپ دامپزشکی در بین عشایر استان به ‌مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: در این ایام تمام دام‌های عشایر به‌ صورت رایگان علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه می‌شوند.

*کرمانشاه در تولید میگو رتبه اول کشور را داراست

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به محدودیت‌های قبل از انقلاب در زمینه پرورش آبزیان، اظهار داشت: از سال 74 تاکنون تولیدات آبزیان به 222.5 تن رسیده است.

کیومرث شهبازی استان کرمانشاه را دارای پتانسیل‌های قابل ‌توجهی در بخش پرورش انواع آبزیان دانست و افزود: کرمانشاه از نظر تولید میگو در آب شیرین، رتبه اول را در کشور به‌ خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی برخی رودخانه‌های استان که ظرفیت پرورش آبزیان در آن بالا است، گفت: این اقدامات در راستای ایجاد بسترهای مناسب با توجه به تنوع اقلیمی که برای پرورش انواع آبزیان لازم است، صورت گرفته است.

*بازار نهاده‌های دامی و پروتئینی پس از انقلاب به‌حد خودکفایی رسیده است

مدیر‌کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بازار نهاده‌های دامی و پروتئینی به‌حد خودکفایی رسیده، در حالی‌که در گذشته تنظیم این بازار بدون هیچ‌گونه نظارتی صورت می‌گرفت.

حسن احمدی بیان داشت: شورای اقتصادی قیمت موظف است نهاده‌‌های دامی مازاد را جمع‌آوری کند و به‌طور مستقیم نظارت داشته باشد.

*رتبه چهارم کرمانشاه از لحاظ محصولات دامی در کشور

معان اداری و مالی اداره‌کل امور عشایر استان کرمانشاه نیز در این برنامه اظهار داشت: استان کرمانشاه از لحاظ محصولات دامی رتبه چهارم کشوری را به‌ خود اختصاص داده است.

به گفته بهزاد محمدی، در راستای ساماندهی کوچ و اسکان عشایر، خدمات قابل ‌ملاحظه‌ای ارائه شده که به‌ دلیل پراکندگی زندگی عشایری 60 درصد این خدمات در عرصه‌های منابع طبیعی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2700/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول