اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

رویکرد دولت در احترام و ارتباط تنگاتنگ با احزاب است

استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه رویکرد دولت احترام و ارتباط تنگاتنگ با احزاب است باید سعی شود در فعالیت‌های مختلف احترام به احزاب رعایت شود.

رویکرد دولت در احترام و ارتباط تنگاتنگ با احزاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: تمام احزاب و گروه‌های سیاسی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: رویکرد دولت در احترام و ارتباط تنگاتنگ با احزاب است بنابراین باید سعی کنیم در فعالیت‌های حزبی جبران مافات کنیم زیرا احزاب در جامعه ما به خوبی شکل نگرفته است.

استاندار قزوین اضافه کرد: مشکل نحوه شکل‌گیری نامناسب احزاب و فعالیت آنها در کشور ما چیزی نیست که با تذکر برطرف شود بلکه نیازمند آموزش، فرهنگ و تجربه است.

روزبه با بیان اینکه در زمینه نحوه فعالیت و برخورد احزاب نقص‌هایی وجود دارد، ادامه داد: با وجود اینکه کارکرد احزاب بسیار حائز اهمیت است اما با کمال تأسف باید گفت احزاب در اذهان عمومی مردم کشور پیشینه خوبی ندارند.

وی عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم حرکت نوعی در حوزه مسائل احزاب در جامعه رقم بزنیم که این مهم نیز دوسویه است و هم به شبکه مدیریتی کشور و هم گروه‌های سیاسی که احزاب را تشکیل می‌دهند، ارتباط دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: یکی از راهکارهای مهم برای تحقق این مهم برگزاری نشست‌های تخصصی با احزاب استان است که در دستور کار قرار گرفته است.

روزبه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص مشی سیاسی خود بیان کرد: ضمن اینکه احترام زیادی برای احزاب و شخصیت‌های سیاسی قائل هستم و با آنها ارتباط برقرار می‌کنم در هر دوره سعی می‌کنم ضمن رعایت احترام بتوانم از یک تفاهم و تعامل خوبی برخوردار بوده و از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌وری را داشته باشم.

وی ابراز کرد: 80 درصد آنچه که دغدغه مردم در احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف است در لیست دغدغه‌های بنده به عنوان استاندار نیز وجود دارد بنابراین جهت‌گیری بنده به‌گونه‌ای است که بتوانم پاسخگوی 80 درصد از دغدغه‌های مردم جامعه باشم.

استاندار قزوین با اشاره به نحوه ایجاد تغییر و تحولات در استانداری بیان کرد: با توجه به اینکه از یک سو رویکردهای دولت تدبیر و امید برای بنده بسیار حائز اهمیت است و از سوی دیگر استفاده از توانمندی و تخصص کارکنان تازه نفس افزایش کارایی را به دنبال دارد، در کادر سازمانی استانداری تغییراتی حاصل می‌شود.

روزبه با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه‌ها اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که موجب تعامل بیشتر رسانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی می‌شود در نظر گرفتن اهمیت جایگاه رسانه‌هاست.

آلوده شدن به مسائل سیاسی برای رسانه‌ها آفت است

وی افزود: خبرنگاران باید برای قلم خود حرمت قائل شوند و به رسالت خطیر خود به خوبی عمل کنند و از آلوده شدن به مسائل سیاسی که آفت رسانه‌هاست دوری کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: مطبوعات باید نگاه تخصصی در حوزه‌‌های مختلف را پررنگ کنند و تحقق این مهم با استفاده از بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

روزبه با اشاره به اینکه رویکرد خبرنگاران باید رشد و توسعه استان باشد، عنوان کرد: توسعه استان باید یکی از دغدغه‌های رسانه‌ها باشد و در این راستا می‌توانند از مستنداتی که در زمینه‌های مختلف از استان در اختیار است، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فضای رسانه بهترین فضایی است که می‌توان زمینه گفتمان عمومی برای اشاعه فرهنگ تلاش برای رشد و تعالی را فراهم کند و فرهنگ گفتمان عمومی مردم جامعه را به سمت ادبیات توسعه‌ای سوق دهد.

استاندار قزوین در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص وضعیت بهداشتی استان گفت: در این حوزه مشکلات زیادی داریم که باید بیمارستان‌های فرسوده مانند شهید رجایی، بوعلی و 22 بهمن نوسازی شود.

روزبه اظهار کرد: در بیمارستان‌های استان شاهد خدمات‌رسانی خوبی هستیم اما این خدمات با وجود نیروهای متخصص در بخش‌های دولتی باید ارتقا یابد.باید با ارتقا سطح خدمات قابل ارائه در بیمارستان‌های دولتی استان میزان خدمات‌رسانی مطلوب به مردم را تسریع کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: نارسایی‌هایی که در زمینه بهداشت وجود دارد بخشی از موارد نیاز به اصلاح مدیریتی و در برخی دیگر از موارد متوجه شرایط عمومی کشور است اما باید با تلاش و برنامه‌ریزی صحیح از این دوران عبور کنیم و سطح خدمات را افزایش دهیم.

روزبه با اشاره به نحوه پیشرفت پروژه ملی جاده قزوین ـ الموت ـ تنکابن گفت: ضمن رعایت مسائل زیست‌محیطی و احترام به این حوزه نباید پروژه‌های ملی متوقف شود.در این زمینه نیز ضمن تأمین خواسته‌های محیط زیست اعلام می‌کنیم که این پروژه با قدرت ادامه می‌یابد و ساخت آن متوقف نمی‌شود.

استاندار قزوین یادآور شد: رعایت مسائل زیست‌محیطی باید در همه پروژه‌ها رعایت شود و توجه به آن از سوی همه مردم و دستگاه‌های اجرایی ضروری است و ادامه این پروژه هم به معنی نادیده گرفتن خواسته‌های محیط زیست نیست.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول