اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

حوزه علمیه قزوین نیازمند یک چشم‌انداز بلندمدت است

استاندار قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین نیازمند یک برنامه و چشم‌انداز بلندمدت است و آمادگی داریم که از این طرح حمایت کنیم.

حوزه علمیه قزوین نیازمند یک چشم‌انداز بلندمدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در شورای مدیران عالی حوزه‌های علمیه استان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با روحانیت یک پیوند عمیق و ناگسستنی دارد به گونه‌ای که این نظام نمی‌تواند بدون روحانیت قابل تصور باشد.

وی افزود: حوزه علمیه در قزوین یک جریان ریشه‌دار و عمیق است و در فضای پس از انقلاب اسلامی، پیوند و ارتباط تنگاتنگی بین نظام اسلامی با روحانیت به وجود آمده است.

استاندار قزوین ادامه داد: وضعیت حوزه‌های علمیه استان نیازمند بررسی بیشتر و دقیق‌تری است تا با ترسیم یک چشم‌انداز بلند مدت بتوانیم آن را به جایگاه واقعی و مطلوب خود برسانیم.

روزبه با بیان اینکه کارکرد روحانیت و حوزه‌های علمیه با هیچ نهادی قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: روحانیت یک نقش بی‌بدیهی را در جامعه ایفا می‌کند بنابراین نباید نگاه تشریفاتی و تجملاتی به این نهاد مردمی داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 100 مسجد در استان کم داریم به گونه‌ای که متأسفانه مساجد محلات در بعد از انقلاب اسلامی در مدیریت شهری حذف شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: برای حوزه علمیه قزوین باید یک برنامه چشم‌انداز بلندمدت تعریف و ترسیم کنیم و برای تحقق این هدف آمادگی داریم که با تشکیل کار گروه تخصصی با حضور متخصصان حوزه و مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مسئول حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

روزبه ادامه داد: برای مدیریت ارشد استان توجه به حوزه به عنوان یک اولویت در صدر است و باید نسبت به این موضوع حساسیت فوق‌العاده داشته باشیم.

این مسئول بر بازسازی و راه‌اندازی مدرسه صالحیه برای جذب طلاب جدید تأکید کرد و برای پیگیری آن قول مساعد داد.

آیت‌الله هادی باریک‌بین نیز در این جلسه اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا نیازمندی‌های حوزه‌های علمیه برطرف شود و امکانات آن توسعه پیدا کند تا بتوانیم با تربیت و پرورش طلاب به سئوالات و دغدغه‌های نسل جوان پاسخ داده و توطئه‌های دشمن را دفع کنیم.

گفتنی است در این جلسه حجت‌الاسلام سیدموسی ابراهیمی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین بر بازسازی و راه‌اندازی مدرسه صالحیه به عنوان یک ضرورت تأکید کرد.

در ادامه مدیران و مسئولیت حوزه‌های علمیه استان قزوین به ارائه نقطه نظرات و بیان پاره‌ای از مسائل و مشکلات حوزه پرداختند.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول