اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

اهتمام همگانی برای توسعه امامزاده حسین (ع) قزوین

استاندار قزوین گفت: مشارکت مردم و همچنین عزم مسئولان مسیر توسعه امامزاده حسین (ع) قزوین را هموار می‌کند.

اهتمام همگانی برای توسعه امامزاده حسین (ع) قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در جلسه ستاد ساماندهی امامزاده حسین (ع) که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: نوسازی، بهسازی و توسعه حرم امامزاده حسین (ع) در نشست با رئیس اوقاف کشور مطرح خواهد شد و امیدواریم با مساعدت کشوری بتوانیم این کار بزرگ و ماندگار را با سرعت منطقی عملیاتی کنیم.

روزبه افزود: برای اجرای این طرح‌ها از سازمان اوقاف کشور باید درخواست کمک‌های بلاعوض داشته باشیم و به دنبال این درخواست از ایشان بخواهیم که با حضور در قزوین شاهد این طرح باشند و با گزارشی کارشناسی نظر آنها را نیز جلب کنیم. اجرای طرح باید با هر میزان اعتباری که در دسترس داریم آغاز شود و با تأمین اعتبار فاز به فاز بازسازی و بهسازی ادامه یابد.

استاندار افزود: در خصوص اجرای این طرح مهم که یک امر ضروری است باید ظرفیت سازی صورت گیرد و با محوریت تولیت آن امکان اجرای این پروژه انجام شود.در خصوص اماکن مذهبی غیر از وظیفه ذاتی به خاطر متراکم بودن آن مکان‌ها از لحاظ جمعیت برای احداث پارکینگ نیز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

روزبه ادامه داد: اصلاح محورهای دسترسی به امامزاده‌ها نیز یک امر ضروری دیگری است با توجه به اینکه جلب مشارکت‌های مردمی را نیز به عنوان یک امر مهم داریم به منابع درآمدی و جلب اعتبار از مرکز نیز باید فکر کنیم. توسعه، بهسازی و نوسازی در خصوص سایر امامزاده‌های استان نیز به عنوان اماکن مذهبی که دارای احترام هستند باید در دستور کار قرار گیرد چراکه با این امر بخش قابل توجهی از بافت فرسوده قزوین اصلاح می‌شود.

استاندار قزوین در ادامه تصریح کرد: اگر جهت‌گیری ما این باشد که ساماندهی بافت‌های فرسوده به دنبال بهسازی و نوسازی اماکن متبرکه استان صورت گیرد قطعا مشارکت مردم را نیز به دنبال خواهد داشت. برای ساخت مساجد نیز موضوع دیگری است که باید ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در میان گذاشته شود.

روزبه ضمن انتقاد از ساخت مساجد بزرگ با فضاهایی غیر قابل استفاده اظهار داشت: چند مسجد بزرگ در استان در حال ساخت است که به دلیل هزینه زیاد سال‌هاست که تکمیل نشده در حالی که باید احداث مساجد کوچک در محلات که بتواند نیاز ساکنان را برآورده کند را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: از شهرداری انتظار دارم در مناطق مختلف شهری زمین‌های کوچکی را شناسایی کند و سازمان نظام مهندسی استان هم نقشه‌های مناسبی با محدوده کوچک طراحی و آماده کند تا بتوانیم با کمک‌های مردمی مساجد محله را توسعه دهیم که کاربردی باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث و تکمیل شود.

معاون امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: برآورد اولیه طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) و بافت پیرامون آن با 600 میلیارد ریال و برای تملک‌ها نیز 400 میلیارد ریال است.

منوچهر حبیبی در ادامه افزود: زمان‌بندی اجرای پروژه و اولویت‌بندی آن در احداث صحن جامع، پارکینگ و زائر است.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول