اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

تفاهمنامه محیط زیست شهری اجلاس جهانی شهرهای اسلامی امضا شد

استاندار قزوین گفت: تفاهمنامه محیط زیست شهری اجلاس جهانی شهرهای اسلامی بین معاونت برنامه‌ریزی سازمان محیط زیست کشور و شهرداری قزوین به امضا رسید.

تفاهمنامه محیط زیست شهری اجلاس جهانی شهرهای اسلامی امضا شد

مرتضی روزبه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تفاهم‌نامه اجلاس شهرهای اسلامی فی ما بین معاونت پارلمانی و برنامه‌ریزی سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری قزوین با حضور معصومه ابتکار به امضا رسید.یکی از موضوعات بسیار مهم در شهرهای اسلامی توجه به بخش‌های مختلف شهری است که باید به آن پرداخته شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: با عنایت به اینکه 35 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد در بحث شهرهای اسلامی از نظر محتوایی خوب عمل نکردیم و غفلت‌هایی صورت گرفته است. اندیشمندان و علمای دینی به جامعیت شهر اسلامی که همه حوزه‌ها و بخش‌های مختلف را در بر می‌گیرد، نپرداخته‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس جهانی شهرهای اسلامی انگیزه‌ای شد تا با ارتباط با علما و دانشمندان دینی در سراسر جهان شهر اسلامی از نظر شکلی و اسمی خارج شود و با توجه به آموزه‌های عمیق دینی و لابه‌لای کتاب‌ها به ادبیات امروزی تبدیل و در متون آموزشی قرار گیرد و در ادامه نیز شاهد تغییراتی در شهرهای اسلامی باشیم که بتوان آن تفاوت ها را احساس کرد و دید.

روزبه ابراز کرد: شهر اسلامی فقط تغییر اسامی کوچه و خیابان‌ها نیست، بلکه شهر اسلامی تمام جوانب را در بر می‌گیرد و می‌تواند در بخش‌‌های زیست محیطی، بهداشت، رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی تأثیرگذار باشد. استفاده از ظرفیت حجت‌الاسلام محسن قرائتی در این خصوص در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیز با محوریت ایشان جلسات متعددی با حضور اساتید و دانشمندان برجسته برگزار شده است.

این مسئول اضافه کرد: اصلاً نمی‌خواهیم در حد تشریفات و صرف برگزاری جلسات باشد بلکه هدف ارائه مدلی از شهرهای اسلامی است که در رفتارهای اجتماعی و انسانی، حقوق شهروندی، بهداشت شهری و مسائل زیست محیطی الگویی در شهرهای اسلامی باشد.

استاندار قزوین عنوان کرد: حمایت و مشاوره سازمان حفاظت از محیط زیست می‌تواند در ایجاد زیست‌گاهی در طراز دینی مؤثر واقع شود و در صورت ایجاد یک مدل اسلامی به عنوان یک الگو در جاهای دیگر نیز آن را تسری دارد.

انتهای پیام/2667/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول