اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

جهان باید از تجربه موفق ایران در زمینه فقرزدایی استفاده کند

استاندار قزوین گفت: جمهوری اسلامی ایران با تأسیس کمیته امداد امام خمینی تجربه موفقی در زمینه فقرزدایی از زندگی انسان‌ها داشته که جهان باید از این تجربه موفق استفاده کند.

جهان باید از تجربه موفق ایران در زمینه فقرزدایی استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در دیدار با نماینده هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در ایران که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی یکی از نخستین نهادی تأسیس شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب تأسیس شد.

وی افزود: رویکرد این نهاد مقدس همت برای از بین بردن پدیده فقر که در جهان کنونی بیداد می‌کند، است.

استاندار قزوین اضافه کرد: فقر اعم از فقر طبیعی و یا تحمیلی یک پدیده بسیار زشت به شمار می‌رود که بشر امروز از هر دو نوع این فقر رنج می‌برد بنابر این باید برای ریشه‌کن کردن آن تلاش کرد.

روزبه ادامه داد: بخشی از فقر، فقر طبیعی نام دارد که اجتناب‌ناپذیر است اما باید با فقر تحمیلی با تمام وجود مبارزه و گسترش آن جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: درد بزرگ انسان از ناحیه فقر تحمیلی است که عواملی مانند بی‌عدالتی، ظلم، ستم و تجاوزها زمینه‌ساز بروز آن هستند.

استاندار قزوین تصریح کرد: خداوند انسان را کریم خلق کرده و در آموزه‌های دینی اسلام هیچ انسان نیازمندی نباید وجود داشته باشد و انسان باید بزرگ و بزرگوارانه زندگی کند.

روزبه گفت: آنچه که در زمینه فقر در جهان رخ داده محصول بی‌عدالتی‌ها، ظلم و تعدی‌گری‌هایی است که در دنیا شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی خود به جد درصدد ریشه‌کنی فقر بوده است، ابراز کرد: امروزه نهادهای رسمی و غیررسمی زیادی در کشور ایران به مبارزه با فقر می‌پردازند که کمیته امداد امام راحل نهاد رسمی و مؤسسات خیریه نهادهای خصوصی فعال در این عرصه به شمار می‌روند.

استاندار قزوین بیان کرد: این نهادها با حفظ کرامات انسان‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌اند و سعی کرده‌اند فقر را از زندگی انسان‌ها ریشه‌کن کنند.

روزبه با بیان اینکه دنیای امروز برای مبارزه با فقر به این تجربه جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد، عنوان کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم این نیاز هم در بعد نظری و هم در بعد تجربیات عملی است.

وی افزود: امروزه فقر در بیشتر کشورهای جهان بیداد می‌کند و رسانه‌های بین‌المللی درصدد مخفی کردن فقر توده‌های مردم هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: فقر امروز در کشورهایی مانند بخشی از کشورهای آفریقایی که از ثروت‌های زیادی برخوردارند، به دلیل سیاست‌هایی است که در دنیا اجرا می‌شود.

روزبه با بیان اینکه در حوزه اجرا لازم است تجربیات نظام به دنیا ارائه شود، ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آموزه‌های دینی محور سیاست‌ها و برنامه‌هاست بنابراین این نظام فقط به دنیال سیر کردن شکم مردم گرسنه نیست بلکه به دنبال حفظ کرامت انسان‌هاست.

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال فقیر ماندن انسان‌ها نیست بلکه در صدد است انسان‌های نیازمند را به سطحی از توانمندی برساند که خودشان تأمین‌کننده مسائل اقتصادی زندگی‌شان باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: شرایط اقلیمی کشور ما به گونه‌ای است که حوادث هولناک سنگینی از قبیل زلزله و سیل که به صورت طبیعی فقر را به دنبال دارند،  به طور معمول تجربه می‌کند.

روزبه اظهار کرد: با وجود رخداد این حوادث سنگین باید اعلام کنم که خدمات خوبی پس از وقوع چنین حوادثی ارائه می‌شود و سعی می‌شود حتی با انسان‌هایی که در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند نیز بر اساس قاعده توانمندسازی رفتار شود.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نیز به افراد آسیب‌دیده القا می‌شود که فقر پدیده زشتی است و باید با کمک مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر به توانمندی دست یابند.

استاندار قزوین گفت: حتی زیبنده نیست که انسان آسیب‌دیده نیازمند باشد بلکه شایسته است کرامتش حفظ شده و روی پای خود بایستد.

انتهای پیام/77010/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول