اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

آغاز به کار ستاد هماهنگی سفر و تسهیلات نوروزی قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال و سفرهای نوروزی، مدت زمان زیادی باقی نمانده است، ستاد هماهنگی سفر و تسهیلات نوروزی در قالب 17 حوزه کاری مرتبط در استان آغاز به کار کرده است.

آغاز به کار ستاد هماهنگی سفر و تسهیلات نوروزی قزوین

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: موضوع سفر و گردشگری جزو چهار راهبرد توسعه استان است و این امر نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان داشت: قزوین به لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت ویژه‌ای است به طوری که نزدیک پایتخت بوده و محل تلاقی 12 استان کشور است.

حبیبی اضافه کرد: در سال گذشته هفت میلیون نفر از محورهای این استان عبور کردند و یک میلیون نفر نیز در آن اقامت داشتند، بنابر این باید در حوزه سفر و گردشگری در این استان اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه تا پایان سال و سفرهای نوروزی، مدت زمان زیادی باقی نمانده است، ستاد هماهنگی سفر و تسهیلات نوروزی در قالب 17 حوزه کاری مرتبط در استان آغاز به کار کرده و سیاست کلی و اولویت ستاد، ارتقای رضایتمندی مسافران و گردشگران است.

حبیبی افزود: یکی از انتظاراتی که از صدا و سیما در این حوزه وجود دارد، اهتمام جدی در امر اطلاع رسانی در حوزه جاذبه‌های تاریخی است و لازم است در این راستا دیگر رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به ثبت تردد روزانه 500 هزار خودرو در نوروز 92 تصریح کرد: با این حجم تردد لازم است فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها و پلیس نیز برنامه‌ریزی و آمادگی کامل داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: این ایام، اهتمام پلیس را می‌طلبد که باید اقدامات لازم در راستای کنترل ترافیک، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات صورت گیرد و خوشبختانه طی سال‌های گذشته 50 درصد کاهش تلفات را در تصادفات شاهد بودیم.

وی با اشاره به ظرفیت اسکان مسافران نوروزی اظهار کرد: افزایش ظرفیت اسکان مسافران در اماکنی نظیر هتل‌ها، منازل استیجاری و غیره امری مهم است و همچنین از مدیران می‌خواهیم که در این راستا همکاری داشته و لیست مهمانسراها را در اختیار ستاد تسهیلات قرار دهند.

حبیبی خاطرنشان کرد: تجهیز مدارس با هدف ارتقای کیفیت اسکان با محوریت سازمان آموزش و پرورش صورت می‌گیرد که در این راستا 80 مدرسه با 700 کلاس درس در سطح استان پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: اقدامات دیگری نیز مدنظر است که افزایش خدمات عمومی در سطح استان به ویژه در مناطق گردشگری نظیر جایگاه فروش ارزاق، فعال کردن نانوایی‌ها، باز بودن مساجد و غیره باید مورد توجه مدیران مربوط باشد.

انتهای پیام/2667/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول