اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

راه‌اندازی تعاون روستایی در سه شهرستان‌ قزوین

استاندار قزوین گفت: راه‌اندازی واحد تعاون روستایی در شهرستان‌های آبیک، آوج و البرز در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

راه‌اندازی تعاون روستایی در سه شهرستان‌ قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه امروز در نشست مدیران جهاد کشاورزی و روستایی با استاندار قزوین که در دفتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: واحدهای تعاونی روستایی باید با هدف رونق و توسعه تولید پایدار کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی می‌تواند صنایع روستایی مانند گلیم را در روستاها رونق و توسعه دهد، بیان کرد: بانوان روستایی در این هنر مهارت ویژه‌ای دارند که با حمایت کردن می‌توان در این زمینه اشتغال‌زایی خوبی را برای آنان ایجاد کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تعاونی های روستایی می‌توانند در تحقق این مهم گام جدی بردارند، افزود: همچنین می‌توان با تشکیل این تعاونی در روستاها زنان هنرمند را زیر پوشش این نهاد قرار داد تا در کسب درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی به آنان کمک بسزایی کرد.

برپایی نمایشگاه دائمی محصولات روستایی در قزوین

وی برپایی نمایشگاه دائمی محصولات روستایی را از مکان‌های مناسب فروش این محصولات دانست و گفت: ستاد تسهیلات نوروزی نیز می‌تواند مکان مناسبی برای عرضه محصولات یاد شده به علاقمندان را در دو نقطه پرتردد استان قزوین فراهم کند و در این مکان‌ها خود افراد روستایی یا اعضای تعاونی اقدام به فروش کنند.

روزبه با اشاره به اینکه باید بستری در روستاهای تعاون روستایی فراهم کرد تا تولیدکنندگان دغدغه فروش محصولات کشاورزی را نداشته باشند، بیان کرد: این تعاونی با خرید تضمینی محصولات می‌تواند به آنان آرامش روحی بدهند.

استاندار قزوین یادآور شد: ظرفیت‌های بی‌شماری در بوئین‌زهرا از جمله زمینه کشت زعفران وجود دارد که با حمایت کردن از آن می‌توان به رشد خوبی در تولید این محصول رسید.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول