اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

ایجاد دبیرخانه‌های فعال در کیفیت‌بخشی به جلسات

استاندار قزوین گفت: برای کیفیت‌بخشی به جلسات رسمی که برگزار می‌شود باید ضمن تدوین برنامه منسجم، نسبت به ایجاد دبیرخانه فعال نیز اقدام شود، چراکه این دو مورد از اصول ضروری کیفیت‌بخشی است.

ایجاد دبیرخانه‌های فعال در کیفیت‌بخشی به جلسات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در جلسه شورای اداری استان که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در استانداری قزوین در مجموع 180 جلسه برگزار می‌شود که کثرت تعداد آنها موجب کاهش کیفیت آن شده است.

وی افزود: به همین دلیل به دنبال راهکاری برای کیفیت بخشی به این جلسات هستیم و از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود هر پیشنهاد و طرحی که در این زمینه دارند، ارائه دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که این جلسات دارند این است که از دبیرخانه فعالی برخوردار نیست.

روزبه ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران در استان قزوین فعالیت دارند که به دلایلی امکان حضور آنان در جلسات رسمی استانداری مقدور نیست اما استفاده از همین کارشناسان و صاحب‌نظران در جلسات دبیرخانه می‌تواند نقش مهمی در کیفیت‌بخشی به جلسات داشته باشد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای استان قزوین در نظر گرفته شده این است که هر دو هفته یک جلسه شورای مدیران در استانداری تشکیل می‌شود و از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان انتظار می‌رود در این جلسات حضور مستمری داشته باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: سعی شده برنامه‌ریزی برای برگزاری این جلسات به گونه‌ای باشد که نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در آن حضور داشته باشند زیرا این امر امکان استفاده از ظرفیت نمایندگان را به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رفع پاره‌ای مشکلات می‌دهد.

روزبه بیان کرد: جمع‌آوری آثار مربوط به سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین نیز در دستور کار قرار گرفته و از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود فیلم و یا اثر دیگری که در خصوص سفر ایشان به این استان در زمینه مسائل مربوط به دستگاه اجرایی خود دارند به استانداری ارائه دهند.

وی گفت: تاکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی مستنداتی که از سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین داشتند را به اداره کل برنامه‌ریزی استانداری قزوین تحویل داده‌اند.

استاندار قزوین ضمن انتقاد از بی‌نظمی در برگزاری جلسات رسمی در این استان ابراز کرد: بی‌نظمی جلسات یکی دیگر از علل بی‌کیفیتی آن به شمار می‌رود بنابراین از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود نسبت به ساعت شروع جلسات رسمی دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

روزبه افزود: پروژه‌های ملی و استانی باید در اسرع وقت احصا شده و از ظرفیت حضور شرکت‌های چینی در استان برای همکاری در پروژه‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم و یکی از برنامه‌های این دهه افتتاح پروژه‌های عمرانی است از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود لیست پروژه‌های قابل افتتاح را در اختیار اداره کل برنامه‌ریزی استانداری قرار دهند.

استاندار قزوین بیان کرد: از مسئولان انتظار می‌رود پروژه‌هایی که هنوز تکمیل نشده در لیست پروژه‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر وارد نکنند و فقط پروژه‌هایی که از پیشرفت فیزیکی 100 درصدی برخوردار بوده و قابل بهره‌برداری هستند، ذکر کنند.

روزبه ابراز کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند که در تکمیل پروژه‌‌ها دقت نباید فدای سرعت شود و به صرف افتتاح در دهه فجر پروژه ناقص به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اثرات مثبت حضور وزرا و رؤسای وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در استان قزوین ادامه داد: سعی شود با هماهنگی‌های لازم از وزرای وزارتخانه‌ها و رؤسای سازمان‌ها برای حضور در این استان و بازدید از پروژه‌ها و فعالیت‌های در حال انجام در استان قزوین دعوت شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: قطع یقین حضور مسئولان ارشد کشوری در استان قزوین و در جریان امور قرار گرفتن راهگشا بوده و نقش مهمی در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و رسیدن به رشد و تعالی این استان دارد.

روزبه با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی به برنامه ملاقات‌های عمومی ادارات تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مدون ملاقات‌های عمومی که هر هفته روزهای سه‌شنبه انجام می‌شود از کیفیت بیشتری برخوردار شود.

انتهای پیام/77010/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول