اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی مطرح کرد

وقف راهکاری برای کاهش هزینه‌های ازدواج

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هزینه‌های سنگین ازدواج را یک عامل بازدارنده در جوامع امروزی دانست و گفت: وقف به عنوان اهرم قوی اقتصادی می‌تواند بستری مناسب برای ازدواج آسان و کم‌هزینه باشد.

وقف راهکاری برای کاهش هزینه‌های ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی با بیان اینکه وقف در راستای ازدواج از جمله راهکارهایی است که می‌تواند جوانان را به ازدواج ترغیب و تشویق کند، گفت: اما با کمال تاسف تعداد موقوفات در راستای ازدواج کفاف جامعه را نمی‌دهد و باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث ازدواج و لزوم توجه به آن ادامه داد: برای تعیین مصادیق جدید وقف در جامعه باید ببینیم چه نیازهایی در بخش‌های مختلف جامعه وجود دارد که ضرورت دارد به آن پرداخته شود؛ ازدواج از نیازهای جامعه است که باید مسئولان و متولیان به این امر توجه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی وقف را عاملی مهم در رفع نیاز جامعه معرفی کرد و افزود: چیزی که امروز ضرورت دارد و جزو اولویت‌هاست حمایت از ازدواج است چراکه بخشی از آسیب‌هایی که در جامعه دیده می‌شود به امر ازدواج برمی‌گردد.

گرایلی یادآور شد: با گسترش سنت حسنه وقف با نیت کمک به امر ازدواج توسط واقفان خیراندیش می‌توان تا حدودی تبعات این مسئله را کاهش داد.

وی با تاکید بر این نکته که اوقاف به عنوان متولی امر وقف برای حمایت ازدواج جوانان موقوفاتی با نیت ازدواج را ساماندهی می‌کند، ادامه داد: اگر موقوفه ملک مسکونی یا تجاری باشد، عواید آن طبق نیت واقف در راستای تسهیل در ازدواج جوانان مصرف می‌شود و در زمینه ازدواج جوانان اولویت‌های تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج است که طبق بررسی کارشناسان به زوجینی که توان مالی کمی دارند، پرداخت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تعداد موقوفات در جامعه برای ازدواج جوانان بسیار محدود و معدود دانست و عنوان کرد: می‌طلبد مردم خیراندیش و واقفان نیک‌اندیش به مسائل و مشکلات جوانان با موضوع اشتغال، مسکن و ازدواج با اهمیت ویژه‌ای نگاه کنند.

گرایلی به اقدامات انجام گرفته در حوزه وقف استان برای تسهیل ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا از محل نیات موقوفات در سال‌جاری بیش از 70 زوج جوان با برگزاری همایش پیوند آسمانی راهی خانه بخت شدند.

وی هدف از برگزاری همایش پیوند آسمانی را تشویق، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف عنوان کرد و متذکر شد: اینگونه همایش‌ها برای ازدواج آسان و همچنین اجرای امینانه نیات واقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ضمن ابراز امیدواری برای شکل گرفتن وقف‌هایی با موضوع ازدواج جوانان گفت: در تمام ادارات اوقاف و امور خیریه اتاق مشاوره وقف راه‌اندازی شده که یکی از مشاوره‌ها بحث وقف‌هایی است که در حال حاضر یا در آینده به آن‌ها نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به موقوفات در زمینه ازدواج توجه کنند، اظهار داشت: در حال حاضر نیاز است موقوفاتی در استان برای ازدواج ایجاد شود.

انتهای پیام/22482/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول