اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

اولویت‌های هزینه‌کرد اعتبارات خراسان‌جنوبی آبرسانی به روستاها است

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود 400 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه بخشی از اعتبارات به منظور آبرسانی به روستاها بویژه روستاهایی که به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند اختصاص یافته است.

اولویت‌های هزینه‌کرد اعتبارات خراسان‌جنوبی آبرسانی به روستاها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه‌‌‌الله خدمتگزار، در جریان سفر به شهرستان درمیان با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در مناطق مرزی اظهار داشت: مرزنشینان افرادی وفادار و امین به نظام و انقلاب اسلامی هستند که سعی می‌کنیم در زمینه اشتغال و تامین نیازهای اولیه آنان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد اشتغال در مناطق مرزی ماندگاری و ثبات جمعیت در این مناطق افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: با ایجاد اشتغال می‌توان امید‌، نشاط و شادابی را به روستاها بازگرداند که این امر از مهمترین سیاست‌های دولت در سطح کلان نیز است.

استاندار خراسان‌جنوبی به بازدید از کارخانه قند قهستان اشاره کرد و افزود: در جریان بازدید از این کارخانه  با مسائل و مشکلات این واحد آشنا شدیم که سعی می‌کنیم در حد مقدورات و توان موجود در استان، برای رفع این مشکلات چاره اندیشی‌های لازم به انجام برسد.

خدمتگزار ادامه داد: این کارخانه هم اکنون حدود 40 هزار تن چغندر قند را به شکر و سایر فرآورده‌های مورد نظر تبدیل و وارد بازار مصرف می‌کند.

وی با اشاره به بازدید از سد رزه گفت: این سد برای آبدهی به 600 هکتار از اراضی زیر پوشش پیش‌بینی شده است که الان بخشی از آن آماده بهره‌برداری شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی اذعان داشت: این سد بالغ بر 24 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی آب‌های سطحی را دارد و سالانه حدود 7 میلیون مترمکعب آب قابل تنظیم برای استفاده بهره‌برداران بخش کشاورزی و صنعت در آن ذخیره می‌شود.

خدمتگزار با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان باقران نیز، افزود: بخش اعظمی از کار این کارخانه به اتمام رسیده و بقیه آن نیز با اقداماتی که به انجام خواهد رسید آماده بهره‌برداری نهایی می‌شود.

وی به بازدید از یکی از واحدهای معدنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خراسان‌جنوبی دارای معادن بسیار غنی است که می‌تواند به عنوان یک پتانسیل بسیار خوب برای توسعه اقتصادی استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول