اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

ایجاد کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر از سوی ارشاد قزوین

استاندار قزوین بر ایجاد کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با عضویت هنرمندان تأکید کرد.

ایجاد کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر از سوی ارشاد قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان قزوین اظهار داشت: در مقوله فرهنگ و هنر باید نگاه تیز بین و هوشیار داشته باشیم و عمیق‌تر به مسائل نگاه کنیم این نگاه موجب می‌شود ارزیابی دقیق‌تری از خودمان داشته باشیم و راحت‌تر بتوانیم به مسائل نگاه کرده و راه‌حل خروج از بحران را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه هر کس به اندازه ضریب نفوذ خود در جامعه در مسائل مختلف خصوصاً مقوله فرهنگ مسئولیت دارد، افزود: روح جامعه در اختیار هنرمندان است و این قشر به راحتی می‌توانند در بسیاری از موارد که جامعه با مشکلات جدی مواجه است در راستای حل آن ورود کند.

استاندار قزوین با اشاره به نظام عرضه و تقاضا در جامعه تصریح کرد: زمانی که یک نفر در جامعه اقدام به پخش مواد مخدر می‌کند در قبال تقاضایی که وجود دارد روی به این عمل قبیح می‌آورد.

روزبه نقش هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر را در رفع بسیاری از مشکلات مؤثر دانست و گفت: یک هنرمند می‌تواند با خلق یک اثر تأثیرگذار در رفع اعتیاد، مبارزه با مصرف‌گرایی و از این قبیل مشکلات که ریشه آنها در مسائل فرهنگی است، اثرگذار باشد.

این مسئول فرهنگ را زیربنای همه امور دانست و تصریح کرد: تا موضوعی به فرهنگ و هنر تبدیل نشود ماندگار نمی‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: انسان نمی‌تواند پله‌های ترقی را طی کند اما از فرهنگ غافل باشد، در هر سرمایه‌گذاری که به امر فرهنگ توجه کرده‌ایم سرمایه‌گذاری‌مان با موفقیت همراه بوده است.

روزبه بر پیوست فرهنگی همه سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و افزود: فرهنگ یک موضوع عام است و تار و پود زندگی انسان را تسخیر کرده است اگر نگاه ما به فرهنگ عمیق و وسیع می‌شد آن وقت مدیریت‌هایمان شکل دیگری داشت.

این مسئول موفقیت بخش فرهنگ را در گرو نگاه عمیق جامعه به فرهنگ دانست و گفت: اگر جامعه‌ای از فرهنگ تهی شد اهل فرهنگ در آن جامعه جایگاهی ندارد.

استاندار قزوین با بیان اینکه از کنار مسائل فرهنگی نمی‌توان به سادگی گذشت، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ در جامعه گسترش یابد و همراه با این امر غنی شود، این اصلاح فرهنگی جامعه باید در آثار هنرمندان شکل گیرد تا در پی آن جامعه اصلاح شود.

روزبه به پیشینه عمیق فرهنگی قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده است اما این پیشینه تاریخی هم می‌تواند دام باشد و هم می‌تواند نقشه راه باشد.

وی تصریح کرد: ما نباید فقط نان گذشته را بخوریم و بگوییم که قزوین از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده بلکه باید برای آینده نیز طرح و برنامه داشته باشیم.

استاندار قزوین همچنین بر طراحی یک مدل خاص برای اقتصاد فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: برای طراحی اقتصاد فرهنگ و هنر باید از افراد خوش‌فکر در مسائل اقتصادی استفاده کرد.

روزبه بیان کرد: از مقوله اقتصاد در فرهنگ و هنر غفلت کردیم و برای جبران آن باید گام برداریم.

این مسئول بر ایجاد کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با عضویت هنرمندان تأکید کرد و افزود: در این کارگروه باید تدابیر خاصی را اتخاذ کنیم و در این زمینه اگر موفق هم نشدیم حداقل آگاهانه شکست بخوریم.

 

ایجاد یک نمایشگاه دائمی شهر کتاب در قزوین

استاندار قزوین بر ایجاد یک نمایشگاه دائمی کتاب (شهر کتاب) در شهر قزوین تأکید کرد و گفت: بر ایجاد این نمایشگاه دائمی کتاب اعتقاد دارم.

روزبه ایجاد این نمایشگاه کتاب را بخشی از هویت شهری قزوین دانست و بیان کرد: در این نمایشگاه کتاب می‌توان از بسیاری از آثار ارزشمند و فاخری که هم‌اکنون در منازل وجود دارد و از آنها استفاده نمی‌‌شود به خوبی بهره برد.

این مسئول همچنین به مقوله موسیقی در امر فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: افرادی که در هنر موسیقی فعالیت دارند نباید اجازه دهند این هنر ارزشمند به دست نااهلان بیافتد.

استاندار قزوین بر وجود موسیقی فاخر و توجه به این بعد موسیقی از سوی هنرمندان تأکید کرد.

روزبه با تأکید بر احیای مجدد سرای اهل قلم استان قزوین عنوان کرد: روح تقابل و تضامن را نداریم و با منطق و تفاهم این سرای ارزشمند را مجدد احیا خواهیم کرد.

انتهای پیام/2667/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول