اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

موزه آموزش و پرورش قزوین تا نوروز آماده شود

استاندار قزوین از مسئولان مرتبط خواست تا موزه آموزش و پرورش استان را تا نوروز آینده آماده بازدید مسافران نوروزی کنند.

موزه آموزش و پرورش قزوین تا نوروز آماده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از مسئولان در محل دفتر استاندار برگزار شد، موزه آموزش و پروش را شناسنامه فرهنگی استان خواند و اظهار کرد: این موزه می‌تواند یکی از مکان‌های خوبی باشد که مسافران نوروزی از آن بازدید کنند.

وی از مسئولان مرتبط خواست تا موزه آموزش و پرورش استان را در هر مرحله‌ای که قرار دارد تا عید نوروز آماده بازدید مسافران کنند.

استاندار قزوین همچنین ضمن درخواست از مسئولان برای تهیه بانک جامع اطلاعاتی از اسناد ملکی مجموعه مایملک اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: مطلوب است مسئولان امر تدوین کتابی عبرت‌آموز از شرح زندگانی خیران مدرسه‌ساز استان تهیه کنند و آن را جزو محتوای درسی دانش‌آموزان قرار دهند.

روزبه همچنین با تأکید بر ضرورت نگهداری از اموال مدارس در کنار اهمیت دادن به ساخت آن گفت: آموزش و پرورش با توجه به کثرت نیروی انسانی از نظر کادر و دانش‌آموزان با مشکلات و موانعی روبه‌روست؛ اما از سوی دیگر فرصت‌های طلایی مهمی نیز دارد که باید از آن استفاده کند.

وی افزود: اوایل دهه 70 در قزوین مدارس سه، چهار و حتی شش شیفت وجود داشت؛ به طوری که در مدارس شش شیفت، دانش‌آموزان یک روز در میان و هر بار یک سوم طول روز را به مدرسه می‌رفت.

استاندار قزوین ادامه داد: با وجود تمام کمبودها نباید پیشرفت کشور را در سال‌های اخیر فراموش کرد و باید شکرگزار این نعمت بود.

روزبه با بیان اینکه جامعه در حال حاضر دوران گذار از کمیت به کیفیت را طی می‌کند، تصریح کرد: در اهمیت تشکیل شورای آموزش و پرورش هیچ شکی نیست و این شورا باید یکی از مهمترین، اثرگذارترین و پرمحتواترین جلسات استان باشد.

این مسئول عنوان کرد: خروجی این جلسه برای یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت استان اهمیت دارد و در صورت مطلوب بودن می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود.

وی با اشاره به وجود فرهیختگان استان در این شورا و ترکیب پرقدرت آن، عنوان کرد: باید ظرفیتی برای استفاده از جایگاه و توان شورای اداری فراهم شود که این ظرفیت می‌تواند تشکیل دبیرخانه قوی برای شورا باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه شورای خوب نیازمند داشتن دبیرخانه قوی و فعال است، خاطرنشان کرد: این دبیرخانه نباید صرفا مختص کارهای ارسال و مراسلات و دعوت از افراد باشد؛ بلکه باید در نقش اتاق فکری عمل کند که پشتیبان کارهای فکری و عملی شورای آموزش و پرورش باشد.

روزبه با تأکید بر کیفیت بخشی به کارهای آموزش و پرورش اضافه کرد: تعدادی از شخصیت‌های فرهیخته جامعه امروزی پرورش یافتگان دوران شاهنشاهی هستند که در زمان اوج فساد و نبود رویکردهای دینی در آموزش و پرورش توانستند به همت معلمان و استادان بزرگ آن زمان مانند مرحوم رضا یزدان‌پناه به تعالی برسند.

این مسئول یادآور شد: چنین معلمانی به دلیل جوهره کار و همتی که داشتند، بدون برخورداری از هیچ گونه امکاناتی و تنها با جوهره، شجاعت و غیرت دینی خود همچون سنگر از جوانان زمان خود دفاع کردند و با دستگیری از نسل جوان آن روز مانع انحراف آنان شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای مسائل و مشکلات موجود را بهانه‌ای برای کار نکردن قرار می‌دهند؛ در حالی که داشتن بهترین امکانات هم بدون وجود روحیه‌های مشابه این معلمان به نتیجه نمی‌رسد.

انتهای پیام/77011/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول