اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

وهابیت دشمن شیعه و سنی و یک حزب سیاسی است

امام جمعه فردوس گفت: وهابیت دشمن اصلی شیعه و سنی و یک حزب سیاسی است.

وهابیت دشمن شیعه و سنی و یک حزب سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: اعتکاف و عبادت پیامبر اکرم(ص) در غار حراء نشانه توحید و موحد بودن آن بزرگوار بود.

وی افزود: برخی از صاحب قلم‌ها ناآگاهانه یا آگاهانه مطالب موهنی مبنی بر اینکه پیغمبر اسلام(ص) در خانه شرک متولد شده است را منتشر کرده‌اند که ما در جواب این گستاخی آنها می‌گوییم همه پیامبران و ائمه اطهار(ع) موحد بوده و هرگز ناپاکی در صلب پدران و رحم مادران ائمه اطهار(ع) وجود نداشته است چرا که رحم و صلب پدر پاک سبب انتقال وجود ائمه‌ای نظیر ختمی مرتبت(ص) به ما شده است.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: تفاله‌های افکار بنی‌امیه هنوز در جوامع بشری وجود دارد به نحوی که در همان دوران شکوفایی اسلام ناب محمدی که توسط امام راحل(ره) بنا شده بود و حتی بعدها که این شکوفایی به کشورهای دیگر صادر شد، شاهد هستیم که استکبار جهانی از روی ترس از نفوذ این صادرات به کشورهای دیگر تصمیم به نهی و نابودی اسلام در کشورهای دنیا گرفته است.

بابایی یادآور شد: واهمه تا آنجایی پیشروی کرده است که کشورهای غربی برخوردهای مضحکی را با اسلام طراحی می‌کنند آنچنان که مسلمانان از چند سال پیش شاهد کاریکاتورهای موهنی در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در روزنامه‌ها و مجلات دانمارکی و سوئدی بوده‌‌اند.

وی در ارتباط با شگرد جدید دشمن گفت: ایجاد اختلافات مذهبی، اعتقادی و سرگرم کردن مردم به اختلافات داخلی یکی از ترفندهای دشمن برای مقابله با اسلام است که کم کاری مسلمان مزید بر علت شده تا امروز اندکی این نقشه در اذهان عمومی اثر بخش شود.

 

دشمن قصد لکه‌دار کردن اسلام را دارد

 

امام جمعه فردوس، ساخت فیلم‌هایی مبنی بر خشونت و جنگ‌ستیزی مسلمانان و سربریدن علویون سوریه توسط تکفیری‌ها با سردادن تکبیر را یکی دیگر از نیرنگ‌های استکبار معرفی کرد و افزود: دشمن قصد دارد خشونت را به اسلام نسبت دهد تا حدی که با تشکیل گروه‌های طالبان به نام اسلام قتل و جنگ افروزی‌هایی انجام داده و می‌دهد تا نام اسلام را لکه‌دار کند.

بابایی، انحراف برخی از خواص را در فتنه 88 و به دنبال آن حرمت‌شکنی آنان به امام حسین(ع) و عاشورا را چیزی به غیر از سوء تفاهمی ساده تلقی و تصریح کرد: امروز اختلاف‌افکنی و جنگ‌افروزی میان سنی و شیعه خواست دشمن است و به همین دلیل رهبر کبیر انقلاب، هفته‌ای را به نام هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

وی وهابیون را خارج از متحدین مسلمانان دانست و یادآور شد: وهابیت دشمن شیعه و سنی و یک حزب سیاسی است اما با توجه به جمعیت چند صد میلیونی شیعیان از یک‌میلیارد و 500 میلیون مسلمان دنیا، شیعیان باید در مقابل دشمنی که قصد ریشه‌کنی اسلام را دارد با برادران اهل سنت متحد شوند.

امام جمعه فردوس به سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: سفر دکتر روحانی به استان‌ها و حضور وی در جمع مردم و روبه رو شدن با مشکلات جامعه بسیار خوب است اما موردی که نباید از اندیشه دولتمردان در این چنین سفرها فراموش شود پرهیز از قول‌هایی است که امکان اجرایی‌شدن آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/69007/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول