اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

9 دی اوج بصیرت ملت وفادار به امام و رهبری است

امام جمعه فردوس گفت: 9 دی اوج بصیرت و آگاهی ملت وفادار به امام و رهبری است.

9 دی اوج بصیرت ملت وفادار به امام و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس گفت: پس از خیانت‌های طراحی شده در خارج و همراهی عده مغرضی از سران فتنه و عده‌ای ناآگاه در داخل کشور، حماسه بزرگ 9 دی به صورت خودجوش رخ داد.

وی افزود: پس از اینکه فتنه‌گران، پایتخت ایران اسلامی را ناآرام کردند و اقداماتی مانند حمله به پایگاه بسیج برای خلع سلاح کردن بسیجیان، جنگ مسلحانه با نظام، آتش کشیدن مسجد، ضرب و شتم عزاداران حسینی و همچنین سوزاندن خیمه‌های عزا را انجام دادند، صبر مردم لبریز شد.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در یک حرکت خودجوش و بدون دعوت مسئولان در سراسر میهن اسلامی در اعتراض به این خیانت بزرگ، تظاهرات میلیونی راه انداخته و چشم فتنه را کور کردند.

بابایی ماهانی‌نژاد یادآور شد: حماسه 9 دی اوج بصیرت و آگاهی ملت وفادار به امام و رهبری است و این روز بزرگ در تاریخ ایران اسلامی تا همیشه ماندگار می‌ماند.

وی گفت: در حماسه 9 دی مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور میلیونی خود علاقه‌مندی به انقلاب، نظام و ولایت فقیه را ثابت کرده و دشمنان نیز به خوبی دریافتند که نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبانی قوی همچون ملتی بزرگ دارد.

مسئولان عوامل خیانت را شناسایی و مجازات کنند

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه فتنه‌گران از فضای بازی که در این دوره ایجاد شده است، سوء‌استفاده کرده و با دشمن همراهی می‌کنند، افزود: این همراهی تا جایی است که تیم اروپایی بازدیدکننده از ایران با 2 نفر از محکومان فتنه که ممنوع‌الخروج نیز هستند در یکی از سفارتخانه‌های ایران دیدار و 50 هزار یورو نیز به آن‌ها جایزه دادند.

بابایی ماهانی‌نژاد تصریح کرد: دیدار تیم اروپایی با محکومان فتنه و دادن جایزه به فتنه‌گران، نشان از دخالت آشکار بیگانگان در امور داخلی کشور و حمایت و پشتیبانی آن‌ها از فتنه‌گران دارد.

وی از مسئولان نظام خواست تا عوامل این خیانت را شناسایی و به اشد مجازات برسانند که این خواسته با تکبیر نمازگزاران همراه شد.

امام جمعه فردوس با اشاره به روز نهضت سوادآموزی یادآور شد: بیش از 90 درصد مردم کشور باسواد هستند و درصد کمی که از این قافله عقب مانده‌اند باید با همت خود به مراکز سوادآموزی مراجعه کرده تا دیگر بی‌سوادی در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

بابایی ماهانی‌نژاد همچنین با اشاره به روز ثبت احوال از استقبال مردم در انتخاب اسامی ائمه اطهار (ع) برای فرزندان خود خبر داد و  گفت: مردم دارالمومنین فردوس نام‌های ابوالفضل، علی، حسین، جواد و محمد را برای پسران و نام‌های زهرا، فاطمه، نرجس و کوثر را برای دختران خود برگزیده‌اند که این خود نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم این شهرستان به ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: در 9 ماه گذشته سال‌جاری 787 تولد ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چندان تغییری نکرده که به گفته رهبر کبیر انقلاب «اگر ما کثرت اولاد نداشته باشیم در 20 سال آینده کشور ما کشور سالخورده خواهد بود».

امام جمعه فردوس یکی از دلایل تقلیل در تولد نوزاد را رفاه‌طلبی جوانان و والدین آن‌ها دانست و تصریح کرد: سخت‌گیری در ازدواج‌ها، تجمل‌گرایی در مراسم عروسی، جهیزیه‌های سنگین و خواسته‌های نامعقول سبب شده است سن ازدواج دختران و پسران به 30 سال برسد و البته جوانی که در این سن ازدواج می‌کند دیگر نشاطی ندارد.

انتهای پیام/69007/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول