اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان/

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند قرچک برگزار شد

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک به منظور ارائه گزارش‌ها از آخرین نحوه جمع‌آوری، حمل و بازیافت زباله در سطح شهرستان و بررسی و تصمیم گیری در خصوص رفع آلودگی‌های ناشی از تولید زباله برگزار شد.

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند قرچک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی فرمانداری قرچک، نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک امروز با حضور رضا ریاحی فرماندار شهرستان قرچک، سیدصالح ضیایی مسئول امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرستان، دهیاران و سایر رؤسای ادارات شهرستان قرچک به منظور ارائه گزارش از آخرین نحوه جمع‌آوری، حمل و بازیافت زباله توسط شهرداری و بررسی و تصمیم گیری در ارتباط با رفع آلودگی‌های ناشی از تولید زباله برگزار شد.

فرماندار شهرستان قرچک در این نشست با بیان اینکه امروزه در دنیا به بحث پسماند و درآمد حاصل از آن نگاه جدی می‌شود، اظهار داشت: شیوه دفن زباله امروز به یکی از خطرناک‌ترین شیوه‌ها تبدیل شده چرا که شیرابه حاصل از آن محیط زیست و خاک را از بین می‌برد و چرخه بازگشت خاک به حالت اولیه نیز به صد سال زمان نیاز دارد.

رضا ریاحی افزود: با توجه به سر ریز جمعیت به شهرستان قرچک نیاز است که در این باره فکری اساسی و تصمیمی صحیح اتخاذ کرد و سازمان پسماند را تأسیس تا بحث جمع آوری پسماند و بازیافت آن به درستی مدیریت شود.

بخش خصوصی ورود پیدا کند

وی با تأکید بر اینکه مدیریت پسماند شاید ابتدا کار مشکلی باشد اما خروجی مناسبی از آن دریافت می‌شود، یادآور شد: دراین باره بایستی بخش خصوصی وارد کار شود، ستاد سرمایه گذاری در سطح شهرستان نیز راه اندازی شده و در خصوص چالش‌های موجود و موانع به طور کامل بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه پسماند موضوعی است که با مسئله زیست محیطی و سلامت مردم سروکار دارد، به همین دلیل است که نباید به راحتی از کنار آن گذاشت، ادامه داد: تمام دستگاه‌های عضو این کارگروه بایستی کمک کنند تا در این راستا ساماندهی دقیق صورت گیرد.

برخورد با متخلفان در صورت مشاهده تخلیه نخاله های ساختمانی

وی از شهرداری خواست تا گشت‌های خود را فعال و تابلوهای مخصوص دفن زباله را چند نقطه مختلف از شهرستان نصب کند و همچنین با هر فرد و ارگانی چه دولتی و خصوصی در صورت مشاهده تخلف به‌ویژه تخلیه نخاله‌های ساختمانی با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی با متخلفان برخورد جدی داشته باشد.

ریاحی با تأکید بر اینکه نباید نخاله ساختمانی و زباله‌ها در حاشیه جاده‌های روستاها تخلیه شود، بیان کرد: در ارتباط با ساماندهی پسماند و دفع صحیح آن، اولویت اول ما با روستاهاست.

همچنین در ادامه این نشست رئیس شورای اسلامی شهر قرچک، نماینده شهرداری، رئیس اداره راه و شهرسازی و سایر اعضا به بیان دیدگاه‌ها پرداخته و گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند.

گفتنی است در این نشست هر یک از ادارات موظف شدند در قالب کارگروه به وظایف محوله عمل کنند و گزارش اقدامات صورت گرفته را به فرمانداری اعلام کنند.

انتهای پیام/2462/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول