اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان مدیریت پسماند آمل:

طرح ویژه جمع‌آوری «زباله‌های خشک» در آمل اجرایی می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: طرح پایلوت جمع‌آوری زباله‌های خشک در شهرک‌های زیرپوشش شهر آمل در حال اجراست.

طرح ویژه جمع‌آوری «زباله‌های خشک» در آمل اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد للهی عصر امروز در حاشیه بازدید از شهرک‌های مسکونی آمل در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح تفکیک زباله‌تر و خشک از مبدا از اصلی‌ترین حلقه‌های زنجیره بازیافت و بهره‌برداری از زباله‌ها‌ست، که سبب ایجاد فرصت شغلی و افزایش تولید و درآمد نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای اینکه اجرای این طرح همت و همکاری صمیمانه شهروندان فرهنگی و فرهنگ دوست آملی را می‌طلبد، تصریح کرد: این ‌طرح با هدف ترویج روحیه صرفه‌جویی، بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف منابع طبیعی با بازگشت مواد قابل استفاده به چرخه تولید و کمک به اقتصاد کلان کشور انجام می‌شود.

للهی با اعلام اینکه با اقدامات مناسب در زمینه فرهنگسازی مقوله بازیافت به ویژه جمع‌آوری پسماندهای خشک به حد مطلوب رسیده‌ایم، گفت: با توجه به درخواست سازمان مدیریت پسماند در راستای زیرپوشش قرار دادن شهرک‌های محصور در امر تفکیک زباله از مبدأ و بنا به پیگیری‌های متعدد و تقاضای شهروندان در این زمینه اقدام می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل بیان داشت: در این راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با طراحی جدید پلاستیک‌های ویژه زباله خشک و تر 3 هزار پلاستیک آماده کرده که به‌زودی در بین خانوارهای شهرک‌های زیرپوشش این سازمان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اجرای این طرح به گونه‌ای است که شهروندان باید پسماندهای تولید شده در خانوارها را در کیسه‌های رنگی ویژه‌ای که از قبل توسط سازمان در اختیار آنها قرار داده شده، جمع‌آوری کنند.

للهی تصریح کرد: شهروندان عمل جداسازی پسماند را به دو شکل زباله‌های تر و زباله‌های خشک در دو کیسه مجزا با دو رنگ متفاوت انجام می‌دهند و اتومبیل‌های ویژه برای جمع‌آوری به مناطق زیرپوشش مراجعه و پسماندهای جمع‌آوری شده را به منظور بازیافت دریافت می‌کنند.

وی افزود: این سازمان در زمینه ترویج فرهنگ تفکیک زباله تر و خشک و کاهش تولید زباله با توجه به محدودیت منابع آموزش‌هایی را در مدارس ابتدایی،راهنمایی و دبیرستان و توزیع بسته آموزشی که شامل کتاب داستان، بروشور، پوستر و سی دی آموزشی آغاز کرده است.

انتهای‌ پیام/86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول