اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پانزدهم لیگ دسته یک صورت می‌گیرد

تقابل دیدنی کاپیتان اسبق و تیم متحول شده الوند در اصفهان

در هفته پانزدهم لیگ دسته یک، مصاف الوند همدان و گیتی‌پسند اصفهان دیدنی خواهد بود زیرا تقابل کاپیتان اسبق الوندی‌ها با بازیکنان الوند که در حال حاضر در گیتی‌پسند توپ می‌زند را می‌توان از جذابیت‌های این بازی دانست.

تقابل دیدنی کاپیتان اسبق و تیم متحول شده الوند در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسابقات فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران به هفته پانزدهم خود رسیده است، در این رقابت‌ها حساسیت بیشتر از قبل شده به طوری که تیم‌ها برای رسیدن یا ماندن در کورس قهرمانی رقابت زیادی دارند.

بر اساس طرح انقباضی شدن تیم‌های فوتبال در لیگ‌های مختلف فدراسیون فوتبال ، در این مسابقات امسال تیم‌های حاضر در لیگ دسته یک به 26 تیم تقلیل یافته و بر اساس قرعه در دو گروه 13 تیمی گروه‌بندی شدند.

بعد از انجام 24 مسابقه رفت و برگشت در نهایت تیم‌های نخست هر گروه به صورت مستقیم و دو تیم دوم در بازی پلی‌آف جواز حضور در لیگ برتر باشگاه‌های ایران را کسب می‌کنند.

در گروه یک این مسابقات تیم الوند همدان که دومین سال حضورش در سطح لیگ دسته یک را تجربه می‌کند با تیم‌های صنعت نفت آبادان، گهردورود، پدیده مشهد، شهرداری یاسوج، گل‌گهر سیرجان، نیروی زمینی تهران، نساجی مازندران، شهرداری بندرعباس، استقلال اهواز، گیتی‌پسند اصفهان، سیاه‌جامگان مشهد و فولاد یزد رقابت خواهد کرد.

بهرام یدی مدیرعامل این باشگاه که قبل از شروع فصل از بی‌مهری مسئولان به این تیم بسیار گله‌مند بود و بر اساس تصمیم اعضای هیئت مدیره الوند خبر انصراف از حضور در مسابقات را اعلام کرده بود با منصرف شدن از تصمیمش، خود را به تنهایی وارد عرصه تیم‌داری در رشته پرحاشیه فوتبال کرده است.

باشگاه الوند از ابتدا، به صورت خصوصی و با هزینه‌های شخصی علی سیفی‌زارعی و بهرام یدی تیم پاس نوین سابق را از دسته 2 به لیگ دسته یک آوردند.

امسال با انصراف سیفی‌زارعی از هزینه کردن در فوتبال، باعث شده یدی به تنهایی بار سنگین این کار را به دوش بکشد.

الوندی‌ها در ابتدای فصل ضمن حفظ شاکله اصلی تیم خود سعی کرده با کادر فنی 100 درصد بومی، برای لیگ برتری شدن تلاش مضاعفی را داشته باشند.

استفاده از بازیکنان بومی و غیر بومی و تلفیق آنها کنار هم باعث شد تا در هفته‌های نخست شروع لیگ به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند و ضمن صدرنشینی شروع خوبی در دومین سال حضورش در سطح بالای فوتبال ایران داشته باشد.

از اواسط دور رفت و حضور توأمان در جام حذفی و لیگ دسته یک، رویارویی با تیم پرسپولیس تهران و مسائل حاشیه‌ای در این مسابقه باعث شد تیم الوند که در بین تیم‌های مدعی و حاضر در کورس قهرمانی قرار داشت افت محسوسی داشته باشد.

در چند هفته اخیر شاگردان رضا طلایی‌منش نتوانستند به موفقیتی دست پیدا کنند.

برد دو بر یک این تیم برابر نیروی زمینی تهران تنها پیروزی این هفته‌های الوندی‌ها بوده و همین موضوع منجر به افت در جدول رده‌بندی و جا گرفتن در رده نهم شده است.

با تغییرات و جذب بازیکنان جدید در تعطیلات نیم‌فصل، هواداران و ورزشی‌نویسان همدانی انتظار گرفتن نتیجه از تیم الوند داشتند اما در دو بازی اول، نماینده فوتبال استان در حالی که در همدان به مصاف حریف خود رفت نتوانست نتیجه بگیرد و با یک تساوی و یک شکست پیگیر مسابقات در هفته‌های آتی است.

در هفته پانزدهم رویارویی تیم فوتبال الوند و گیتی‌پسند اصفهان از جهاتی حائز اهمیت شده و این مسابقه و کسب نتیجه و امتیاز برای هر دو تیم از ارزش بالایی برخوردار است.

بازی رفت این دو تیم در همدان با تساوی بدون گل به پایان رسید و همین موضوع باعث می‌شود تا تیم میزبان برای جبران بازی رفت در اصفهان به فکر کسب امتیاز و شکست تیم الوند باشد.

از طرفی اختلاف یک امتیازی این دو تیم در جدول موضوع دیگری است که بر حساسیت این بازی افزوده و هر دو تیم با انگیزه و تلاش زیادی برای برد به میدان می‌روند.

باخت هفته گذشته گیتی‌پسند برابر شهرداری بندرعباس و شکست الوند مقابل استقلال اهواز، انگیزه این تیم‌ها را برای جبران ناکامی هفته قبل بیشتر کرده است؛ به طور حتم جدال این دو از جذابیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.

جدایی سیدجمال معصومی کاپیتان همدانی الوندی‌ها در نیم‌فصل و پیوستن به تیم گیتی‌پسند از اتفاقات جالب این مسابقه خواهد بود زیرا تقابل این بازیکن ریزنقش و تأثیرگذار در ترکیب حریف اصفهانی با تیم الوند دیدنی به نظر می‌رسد.

در این بازی حساس،الوندی‌ها قاسم اکبری و مرتضی عزیزمحمدی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و مصدومیت آرمین طلایی‌منش هم شاید مانع از حضور وی در این بازی شود.

تیم فوتبال الوند همدان تا پایان هفته چهاردهم جام آزادگان با کسب 16 امتیاز و با توجه به تفاضل گل کمتر در جایگاه نهم جدول قرار گرفته و در مقابل تیم گیتی‌پسند اصفهان تنها با یک امتیاز اختلاف و 17 امتیاز در رده ششم این گروه جاخوش کرده است.

در چارچوب هفته پانزدهم لیگ دسته یک فوتبال ایران مسابقه بین تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان و الوند همدان عصر فردا یکشنبه 22 دی از ساعت 14 در ورزشگاه اختصاصی آرارات برگزار می‎‌شود.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول