اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زنجان:

کمک مستقیم مردم به متکدیان درست نیست

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه کمک مردم به برخی متکدیان درست نیست، گفت: کمک مستقیم مردم به متکدیان درست نیست.

کمک مستقیم مردم به متکدیان درست نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان زنجان، اظهار داشت: ساماندهی متکدیان شهر زنجان در ادوار گذشته وضعیت مناسبی داشت، اما اخیراً وضعیت مناسبی در این خصوص دیده نمی‌شود. متاسفانه دبیرخانه ستاد ساماندهی متکدیان در شهر زنجان پویا نیست و تحرک مناسبی ندارد که باید اهتمام به ساماندهی مناسب متکدیان در شهر زنجان مورد توجه جدی باشد.

وی با بیان اینکه باید به مسائل اجتماعی در حوزه تکدی‌گری توجه جدی صورت گیرد، افزود: طی ماه‌های اخیر این موضوع در شهر زنجان تشدید شده و ضرورت توجه بیش از پیش به آن ضروری است. باید آسیب‌شناسی مناسبی در این حوزه صورت گیرد و مطالعات اجتماعی مورد نیاز برای ارائه راهکارها در دست تدوین باشد.

فرماندار زنجان استفاده از نظریات کارشناسان و اساتید دانشگاه را خواستار شد و تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های علمی و فرهنگی برای کاهش مشکلات اجتماعی به ویژه تکدی‌گری در شهر زنجان بهره گرفت. اگر مطالعات مناسبی در این حوزه صورت گیرد می‌توان ریشه‌یابی درستی از مشکلات داشت و برای آن برنامه‌ریزی اصولی کرد.

این مسئول به پروژه گرمخانه شهرداری زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه در حال حاضر به دلیل مشکلات اعتباری تکمیل نشده است. تلاش می‌شود برای تکمیل آن اعتبارات لازم در استان جذب شود. صرف توجه به ساخت این پروژه نمی‌توان مشکلات اجتماعی در حوزه تکدی‌گری را کاهش داد.

کاظمی بر ضرورت بررسی میدانی مشکلات در حوزه تکدی‌گری شهر زنجان تاکید کرد و گفت: مسئولان ذی‌ربط نسبت به مطالعات میدانی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند. باید با جزئیات مشکل تکدی‌گری در حوزه اجرا آشنا شد و نسبت به آن برنامه داشت.

* استفاده مناسبی از مرکز موقت بناب برای متکدیان صورت نمی‌گیرد

فرماندار زنجان با بیان اینکه فرمانداری زنجان برای ساماندهی و اسکان موقت متکدیان مکانی را به شهرداری ارائه داده، افزود: در حال حاضر استفاده مناسبی از مرکز موقت بناب برای متکدیان صورت نمی‌گیرد. ضرورت توجه به استفاده بهینه از این مرکز برای ساماندهی وضعیت موجود ضروری است و باید مثل گذشته فعال شود.

وی به نقش جامعه روحانیت در کاهش تکدی‌گری در شهر اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت می‌تواند در مساجد و مراکز مذهبی نسبت به ارائه مفاهیم دینی و فرهنگی برای مردم در راستای کاهش برخی مشکلات اقدام کند. برخی متکدیان برای تکدی‌گری به مساجد می‌روند و مورد استقبال نیز قرار می‌گیرند که این باید مورد توجه باشد.

این مسئول کمک مستقیم مردم به متکدیان را نادرست عنوان کرد و یادآور شد: باید در این راستا فرهنگ‌سازی شود. کمک مستقیم مردم به متکدیان موجب تشدید مشکلات در این حوزه می‌شود و باید این مبالغ از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط و نهادهای حمایتی مرتبط با موضوع انجام شود.

فرماندار زنجان نقش رسانه‌ها در آگاهی مردم را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید از توان اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها در این حوزه بهره گرفت. صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید در این حوزه فعال‌تر باشد نه به خاطر نقش رسانه‌ای بلکه به دلیل ضرورت اجتماعی موضوع که ضرورت آن احساس می‌شود.

* اظهار کهنه بودن قانون در حوزه ساماندهی متکدیان صحیح نیست

وی به کارگیری نیروی زن در بخش برخورد با متکدیان را یادآور شد و تاکید کرد: باید نسبت به استفاده از نیروی زن و مرد برای برخورد با متکدیان اقدام عملی صورت گیرد. همچنین برخی اظهارات در خصوص کهنه بودن قانون در حوزه ساماندهی امور متکدیان صحیح نیست و باید در چارچوب قانون نسبت به انجام وظایف اجتماعی اقدام کرد.

کاظمی با بیان اینکه کاهش مشکلات اجتماعی در گرو اهتمام جمعی است، متذکر شد: دستگاه‌های مرتبط با این موضوع باید نسبت به تعریف ساز و کاری مناسب برای ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنند. برخی متکدیان کار مناسبی ندارند و برخی نیز به دلیل مشکلات مالی تکدی‌گری می‌کنند.

انتهای پیام/73007/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول