اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

اغلب موقوفات استان در زنجان متمرکز است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اغلب موقوفات استان در شهرستان زنجان متمرکز است.

اغلب موقوفات استان در زنجان متمرکز است

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و همچنین توسعه موقوفات از مهم‌ترین اهدافی است که اداره کل اوقاف دنبال می‌کند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات اداره کل اوقاف استان زنجان در زمینه ترویج فرهنگ وقف گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه هزینه‌کرد وقف و برگزاری همایش‌های مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که به همت اداره کل اوقاف استان زنجان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 430 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد 950 فقره موقوفه منفعتی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع موقوفات استان زنجان فقط 318 مورد درآمددار هستند.

باقری به میزان تعدد موقوفات در شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی انجام شده بیشترین موقوفات در مرکز استان یعنی شهرستان زنجان متمرکز هستند، ولی از نظر میزان و ارزش بیشترین موقوفات در شهرستان خدابنده متمرکز شده است.

وی با اشاره به برخی از موقوفات به ثبت رسیده در استان طی ماه‌های گذشته گفت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مطلوب اداره کل اوقاف استان و با توجه به نیات خیری که مردم استان دارند، طی هفته وقف هفت فقره وقف جدید در شهرستان خدابنده انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان داشت: در این مدت یک شخص خیر در اقدامی خداپسندانه 12 هزار متر مربع زمین را وقف کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ارزش زمین وقفی مذکور 500 میلیون ریال است، اضافه کرد: این زمین برای احداث حوزه‌های علمیه وقف شده است.

وی همچنین به وقف 3 هزار متر مربع زمین برای احداث مدرسه اشاره داشت و ادامه داد: ارزش این زمین وقفی 100 میلیون ریال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه از وقف یک‌هزار متر مربع زمین به ارزش 100 میلیون ریال خبر داد و ابراز داشت: این زمین برای احداث ساختمان شهرداری وقف شده است.

باقری همچنین از وقف 500 متر مربع زمین به ارزش 500 میلیون ریال برای احداث ساختمان بهداری خبر داد و گفت: همچنین 52 متر مربع مغازه نیز به ارزش 3 میلیارد ریال برای اطعام عزاداران در عاشورا، ماه مبارک رمضان و همچنین مصرف در عملکرد حوزه‌های علمیه وقف شده است.

این مسئول همچنین از وقف یک قطعه زمین 5 هزار متر مربعی به ارزش 5 میلیارد ریال توسط این واقف خبر داد و متذکر شد: این زمین برای احداث ساختمان جهاد کشاورزی وقف و اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در پایان اذعان داشت: در مجموع ارزش تعداد موقوفات اعلام شده 10 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول