اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان:

4 میلیارد ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: در 9 ماهه گذشته 4 میلیارد ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شده است.

4 میلیارد ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شد

رضا حسنلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مبلغ کمک اعلام شده در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکرد خانه انفاق زنجان در امور خیرین و نیکوکاران است، اضافه کرد: در این مرکز همه امور مربوط به خیرین و نیکوکاران انجام می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز تصریح کرد: تا پایان آذر امسال از محل اجرای طرح اکرام ایتام 3 میلیارد و 110 میلیون ریال کمک در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شده است.

این مسئول با اشاره به جذب 299 حامی در این مرکز عنوان کرد: همچنین طی 9 ماهه گذشته از سال کفالت 365 یتیم به حامیان واگذار شده است. 

*جمع‌آوری 39 میلیون و 663 هزار ریال کمک مردمی برای آزادی زندانیان

حسنلو در ادامه به جمع‌آوری 39 میلیون و 663 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح آزادسازی زندانیان اشاره داشت و گفت: با جمع‌آوری این مبلغ برای آزادسازی 9 زندانی جرائم غیرعمد نیازمند اقدام شده است.

وی همچنین از جمع‌آوری 51 میلیون ریال فطریه عام در این مرکز طی 9 ماهه گذشته از سال خبر داد و بیان داشت: در این مدت 4 میلیون و 527 هزار ریال فطریه سهم سادات، 500 هزار ریال در قالب احسان ساخت مسجد و 47 میلیون و 883 هزار ریال نیز در قالب کفارات جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری 39 میلیون و 285 هزار ریال صدقه در خانه انفاق زنجان اضافه کرد: برآورد کمک‌های جمع‌آوری شده در طرح کوثر طی این مدت 7 میلیون و 317 هزار ریال است.

* جذب حامی با اجرای 11 طرح

این مسئول همچنین مبلغ کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح شفا را تا پایان آذر ماه امسال 105 میلیون و 809 هزار ریال اعلام کرد و گفت: امسال در قالب این طرح 11 حامی جذب شده است.

حسنلو در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح محسنین در خانه انفاق زنجان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تا پایان آذر امسال 76 میلیون و 292 هزار ریال در قالب طرح مذکور جمع‌آوری و با جذب 26 حامی 28 نفر از فرزندان خانواده‌های زیر پوشش واگذار شده است.

وی به مبالغ جمع‌آوری شده در قالب سایر طرح‌های اجرایی در خانه انفاق نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال 10 میلیون و 500 هزار ریال کمک در قالب نذورات قربانی، 245 هزار ریال در قالب طرح رضوان و 6 میلیون و 246 هزار ریال در قالب طرح حج فقرا کمک جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین مبلغ کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب اطعام و افطار نیازمندان را 56 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: طی این مدت 3 میلیون و 71 هزار ریال در قالب صدقه برای سلامتی امام زمان (عج)، یک میلیون و 550 هزار ریال در قالب رد مظالم، 7 میلیون و 100 هزار ریال در قالب طرح احسان تاج گل و یک میلیون و 590 هزار ریال در قالب زکات جمع‌آوری شده است.

این مسئول در ادامه از جذب هفت نیروی افتخاری در خانه انفاق زنجان تا پایان آذر امسال خبر داد و گفت: جمع‌آوری 20 میلیون و 941 هزار ریال در قالب جشن نیکوکاری و 26 میلیون و 271 هزار ریال در جشن عاطفه‌ها از دیگر کمک‌های اهدایی مردم خیر زنجان به این مرکز نیکوکاری است.

حسنلو همچنین با اعلام اینکه تا پایان آذر امسال 3 میلیون و 111 هزار ریال در قالب کمک به مناطق محروم جمع‌آوری شده، تصریح کرد: در مدت مذکور 14 میلیون و 900 هزار ریال در طرح یاسین، 13 میلیون و 299 هزار ریال در طرح احسان حسینی، 5 میلیون و 704 هزار ریال نیز در قالب نذر در خانه انفاق زنجان کمک جمع‌آوری شد.

وی مبالغ کمک‌های جمع‌آوری شده در طرح احسان زائر، کمک به زلزله‌زدگان، احسان دانش‌آموز و کمک‌های غیر نقدی را به ترتیب، 124 میلیون و 500 هزار ریال، 26 میلیون و 528 هزار ریال، 110 هزار ریال و 398 میلیون و 261 هزار ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع طی سال‌جاری 4 میلیارد و 78 میلیون ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در پایان ضمن تقدیر از همکاری مردم زنجان در طرح مشارکتی این نهاد به بیان اسامی برخی از طرح‌های اجرایی باقی مانده این نهاد که در پایان سال‌جاری اجرایی می‌شود، پرداخت و اذعان داشت: امیدواریم در ماه‌های پایانی سال نیز همچون دیگر ایام شاهد مشارکت صمیمانه مردم استان در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد باشیم.

انتهای پیام/73005/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول