اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون صورت گرفت

صدور 2 هزار کارت پروانه مهارت ساختمان در فنی و حرفه‌ای زنجان

از ابتدای سال‌جاری تاکنون 2 هزار کارت پروانه مهارت ساختمان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان صادر شده است.

صدور 2 هزار کارت پروانه مهارت ساختمان در فنی و حرفه‌ای زنجان

سیف‌الله محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای در طول سال دوره‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی به عملکرد فنی و حرفه‌ای زنجان از ابتدای سال‌جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 122 هزار فقره کارت پروانه مهارت ساختمان برای کارگران ساختمانی توسط فنی و حرفه‌ای استان زنجان صادر شده است.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: در 10 ماه نخست سال‌جاری به منظور تعیین صلاحیت و مهارت فنی متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون حرفه‌های مختلف صنعت ساختمان، از بین 2 هزار و 515 نفر شرکت‌کننده در 45 حرفه مختلف صنعت ساختمان، پس از برگزاری و اخذ آزمون 2 هزار و 122 نفر قبول و موفق به دریافت کارت پروانه مهارت از این اداره شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه حرفه کارگر عمومی ساختمان به تعداد 423 نفر بیشترین متقاضی و قبول شده را داشته، گفت: حرفه بتن‌ریز نیز به تعداد 42 نفر کمترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

* زنجان بیشترین متقاضی در حرفه کارگر عمومی ساختمان را داشته است

محمدی با بیان اینکه شهرستان زنجان به تعداد یک‌هزار و 77 نفر بیشترین متقاضی و قبول شده را داشته، ادامه داد: شهرستان ماهنشان به تعداد 149 نفر کمترین متقاضی و قبول شده را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برای بالا بردن مهارت فنی و توانمندسازی این افراد در بخش‌های مختلف ساخت و ساز برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، اذعان داشت: در همه مراکز تابعه برخی از آموزشگاه‌های آزاد نسبت به برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی در اکثر حرفه‌های مربوط به صنعت ساختمان به صورت کوتاه‌مدت اقدام شده است.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان متذکر شد: پس از اتمام دوره‌های مدّنظر در این مراکز افراد مورد سنجش و ارزشیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول