اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری صورت گرفت

ارائه خدمات مشاوره به 1800 مددجوی زنجانی

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان گفت: طی سال‌جاری به یک‌هزار و 800 مددجوی زنجانی خدمات مشاوره ارائه شده است.

ارائه خدمات مشاوره به 1800 مددجوی زنجانی

محمدرضا صراطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالم‌سازی جامعه هدف از نظر روحی و ارتقای سطح آگاهی مددجویان به منظور داشتن زندگی سالم و سعادتمندانه از جمله فعالیت‌هایی است که به صورت مستمر توسط کمیته امداد در حوزه فرهنگی انجام می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌‎های انجام شده در بحث ارائه خدمات آموزش و مشاوره به مددجویان اظهار کرد: هدف‌گذاری امداد در بخش مشاوره و آموزش مشتمل بر دو مبحث بسیار مهم و تاثیرگذار از جمله مسائل دینی، اعتقادی و مهارت‌های زندگی است.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه یکی از محورهای خدمات مشاوره در راستای پیشگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان خانواده‌های زیر پوشش است، اذعان داشت: شناسایی گروه‌های در معرض آسیب به طرق مختلف (اجرای طرح مددکار محوری، نظام جامع آموزشی، اردوها، ارائه خدمات مشاوره‌ای و ...)، برنامه‌ریزی و هد‌ف‌گذاری سالانه متناسب با اولویت‌ها (با هماهنگی مرکز، ستاد مبارزه با مواد مخدر)، بهره‌گیری از اساتید، مشاورین خانواده و دینی، علمی، آموزشی و... (با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان) از فعالیت‌هایی است که در این بخش انجام شده است.

صراطی با اشاره به اینکه طی سال‌جاری یک‌هزار و 861 مددجو از خدمات کمیته امداد در این بخش بهره‌مند شدند، اذعان داشت: در این راستا 93 میلیون و 50 هزار ریال اعتبار هزینه شده است.

لازم به ذکر است، علل بالا بودن نرخ آسیب‌پذیری در جامعه هدف امداد شامل خانوارهای بی‌سرپرست، بد سرپرست، معتاد، سالمند، بیمار، زندانی، مشکل در مبانی اعتقادی و دینی، مشکل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، مشکلات اقتصادی و مالی خانواده‌ها و ... است.

انتهای پیام/73005/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول