اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

ذخیره‌سازی 2 هزار تن میوه پایان سال در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان گفت: اقدامات لازم جهت ذخیره‌سازی 2 هزار تن میوه پایان سال در استان زنجان صورت گرفته است.

ذخیره‌سازی 2 هزار تن میوه پایان سال در استان زنجان

علی معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه اقدامات لازم جهت ذخیره‌سازی 2 هزار تن میوه پایان سال در استان زنجان صورت گرفته است، اظهار داشت: در این راستا 500 تن سیب درختی و یک‌هزار و 500 تن پرتقال ذخیره‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان به عنوان مباشر تامین میوه مشخص گردیده و دو فقره تفاهم‌نامه نیز منعقد گردیده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان مازندران به عنوان مبدا تامین پرتقال استان‌ زنجان معرفی شده است، ادامه داد: اقدامات لازم برای تهیه این میوه از مازنداران توسط مباشر انجام شده و در موعد مقرر به زنجان انتقال داده می‌شود.

این مسئول زمان آغاز توزیع میوه شب عید را در سطح استان 25 اسفندماه اعلام کرد.

معصومی یادآور شد: انجام اقدامات مناسب برای ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز پایان سال یکی از اولویت‌های مهم و اساسی استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 15 تن مرغ منجمد و 302 تن گوشت قرمز منجمد در سطح استان توزیع شده و ذخیره‌سازی لازم نیز در این راستا صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: با همکاری اصناف و سازمان‌های مربوطه تلاش می‌شود، توزیع اقلام و مایحتاج مورد نیاز مردم به شیوه‌ای مطلوب در دسترس عموم قرار گیرد.

این مسئول در ادامه عدم وجود بنکداران توانمند در عرضه کالا و همچنین عدم وجود واحدهای تولیدی توانمند را از جمله دلایل گرانی برخی کالاها در استان زنجان اعلام کرد و افزود: عدم وجود واحدهای بزرگ عرضه کالا برخی از امتیازات موجود در آنها را برای مصرف‌کننده از بین می‌برد که عرضه کالا با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار یکی از این امتیازات محسوب می‌شود.

معصومی عدم تمایل واحدهای خرده‌فروشی برای تامین کالاهای موردنیاز خود از واحدهای تولیدی داخل استان را یکی دیگر از دلایل گرانی برخی اقلام در استان زنجان عنوان و خاطرنشان کرد: بالا بودن اجاره بها نقش مهمی در گرانی برخی از واحدهای صنفی را در استان زنجان ایفا می‌کند هر چند طبق قانون این مبلغ نباید در سود تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام/2308/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول