اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه گذشته صورت گرفت

اعطای مرخصی به 6900 زندانی در خراسان جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: طی 9 ماه گذشته به 6 هزار 921زندانی در این استان مرخصی اعطا شده و 475 زندانی نیز به بند باز منتقل شدند.

اعطای مرخصی به 6900 زندانی در خراسان جنوبی

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری تاکنون 139 زندانی در زندان مرکزی بیرجند آزاد و 976 زندانی نیز تقلیل حبس شدند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از آزادی 222 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت یک‌هزار و 428 زندانی در استان نیز تقلیل حبس دریافت کردند.

آزادی 31 زندانی قاینی

اربابی با اشاره به فعالیت‌های اداره قضایی خراسان جنوبی، تصریح کرد: طی 9 ماه گذشته به 6 هزار 921 زندانی در استان مرخصی اعطا شده و 475 زندانی نیز به بند باز منتقل شدند.

وی اذعان داشت: در این مدت 31 زندانی در قاین آزاد و حبس 187 نفر نیز کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی  با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 11 زندانی فردوسی آزاد شدند، متذکر شد: 93 زندانی دیگر نیز تقلیل حبس دریافت کردند.

اربابی تعداد زندانیان آزاد شده بازداشتگاه عمومی در این مدت را 26 نفر عنوان کرد و گفت: حبس 138 نفر دیگر نیز تقلیل یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره بهداشت و درمان زندان‌های استان، یادآور شد: امکانات حضور متخصص قلب، داخلی، جراحی، روانپزشک در همه زندان‌های استان به ویژه زندان مرکزی و بازداشتگاه عمومی بیرجند فراهم شده است.

کاهش 62.5 درصدی مرگ و میر در زندان‌های استان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان این‌که با اجرای روش‌های هدفمند بهداشتی و درمانی مرگ و میر در زندان‌های استان کاهش یافته است، افزود: مرگ و میر در زندان‌های استان طی 9 ماه گذشته، 62.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

اربابی با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های پزشکی برای زندانیان، بیان کرد: در این کمیسیون‌ها با عفو بیماران صعب‌العلاج و لاعلاج موافقت شده و همه آن‌ها عفو شدند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و تزریق واکسن آنفولانزا به زندانیان و پرسنل و همچنین واکسن دوگانه برای ورودی‌های جدید، تلاش برای بازتوانی معتادان تحت درمان از طریق برنامه‌های فرهنگی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و ورزشی از جمله اقدامات دیگر واحد بهداشت و درمان زندان‌های استان است.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول