اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه عید سعید فطر

اربابی: 287 زندانی خراسان جنوبی با عفو رهبری آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: 287 زندانی در خراسان جنوبی طبق عفو جدید رهبری به مناسبت عید سعید فطر آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

اربابی: 287 زندانی خراسان جنوبی با عفو رهبری آزاد شدند

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال‌ جاری، 233 مرتبه قضات خراسان جنوبی از زندان‌های سطح استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال‌جاری 320 نفر از زندانیان به بند کارگری منتقل شده‌اند، تصریح کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند آثار و برکات زیادی در اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت سعادتمندانه آنان به سطح جامعه در برداشته باشد.

اعزام بیش از 5 هزار زندانی در خراسان جنوبی به مرخصی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی همچنین از اعزام پنج هزار و 594 زندانی به مرخصی در 6 ماه نخست سال‌جاری خبر داد و متذکر شد: همچنین در این مدت به 389 زندانی مرخصی پایان حبس اعطا شده است.

اربابی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز 148 زندانی مرخصی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به عفو مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر افزود: هر سال به مناسبت اعیاد تعدادی از زندانیان مورد عفو مقام معظم رهبری قرار می‌گیرند به طوری که امسال نیز به مناسبت عید فطر تعدادی از زندانیان مورد عفو قرار گرفتند.

محکومیت 1170 زندانی تقلیل یافت

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: با اجرایی شدن این بخشنامه 287 نفر از محکومان استان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

اربابی با بیان اینکه طبق این بخشنامه یک‌ هزار و 170 زندانی عفو منجر به تقلیل حبس دریافت کرده‌اند، گفت: همچنین در 6 ماه نخست سال‌جاری، 144 زندانی از آزادی مشروط برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به فضای کم زندان‌ها با عفو زندانیان جمعیت زندان‌ها کاهش پیدا کرده که این خود تاثیر بسزایی در ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به زندانیان دارد.

انتهای پیام/69019/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول