اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خبر داد

ایجاد اشتغال برای 1500 زندانی خراسان جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری اشتغال مولد و غیر مولد برای یک‌هزار و 504 زندانی خراسان جنوبی ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای 1500 زندانی خراسان جنوبی

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: اشتغال نقش مهمی در کاهش آسیب رفتارهای پرخطر دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که زندانی به اشتغال روی می‌آورد، علاوه بر رهایی از وسوسه‌های درونی به همان نسبت هم زمینه تغییر بینش مجرمانه و نگاه سعادتمندانه به زندگی در او شکل می‌گیرد.

شرکت بیش از یک‌هزار زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا در 6 ماهه نخست سال جاری اشتغال مولد و غیرمولد برای یک‌هزار و 504 زندانی ایجاد شده است.

اربابی با بیان اینکه همچنین در این راستا تفاهمنامه آموزشی بین اداره کل زندان‌ها و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای انعقاد شده است، افزود: در نیمه نخست سال جاری تعداد یک‌هزار و سه زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت و قبول‌شدگان موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

وی برگزاری جلسه کمیته اشتغال و حرفه‌آموزی، برگزاری جلسه با حضور مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری جلسه با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، رایزنی در ارتباط با انعقاد تفاهمنامه بین سازمان جهادکشاورزی و اداره زندان‌ها، برگزاری جلسه با حضور معاون صنایع دستی و گردشگری استان و کارشناسان مربوطه، انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره زندان‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد.

فعال کردن مرغداری تخم‌گذاری بومی بیرجند و قاین توسط بنیاد تعاون زندانیان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی همچنین به فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: فعال کردن مرغداری تخم‌گذاری بومی بیرجند و قاین و خریداری 12 هزارقطعه جوجه از جمله فعالیت‌های این بنیاد در نیمه نخست سال جاری بوده است.

اربابی اضافه کرد: با توجه به تولیدات کشاورزی مورد نیاز بنیاد، مزرعه زندان فردوس و ضرورت نگهداری علوفه و گندم و جو برای خوراک زمستان دام‌ها، این بنیاد اقدام به ساخت سیلو در این مزرعه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی حق و حقوق زندانیان که از سنوات قبل طلبکار بودند پرداخت شده و در حال حاضر نیز تمامی کارکردهای صنایع دستی زندانیان به صورت هفتگی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/69022/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول