اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی:

1037 مددجو زیرپوشش مرکز مراقبت بعد از خروج زندان خراسان‌جنوبی هستند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: تاکنون تعداد یک‌هزار و 37 نفر از مددجویان آزاد شده زیرپوشش مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های خراسان جنوبی قرار گرفته‌اند.

1037 مددجو زیرپوشش مرکز مراقبت بعد از خروج زندان خراسان‌جنوبی هستند

محمد‌علی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های خراسان جنوبی در سال 1384 تاسیس شد.

وی ادامه داد: این مرکز با هدف فراهم آوردن زمینه بازگشت سعادتمندانه مددجویان به آغوش خانواده و جامعه و از طرفی کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان تشکیل شده است.

مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی عدم اطلاع‌رسانی دقیق و غیر بومی بودن زندانیان را علت مراجعه جمعیت کمتر زندانیان در آغاز تاسیس این مرکز عنوان کرد.

اربابی افزود: اما با فعالیت‌های چند ساله اخیر و مراجعات مکرر به زندان برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز و چاپ و توزیع کتابچه، بروشور و بنر در زندان‌ها شاهد افزایش افراد متقاضی خدمات مرکز مراقبت بعد از خروج بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: تاکنون تعداد یک‌هزار و 37 نفر از مددجویان آزاد شده زیر پوشش مرکز مراقبت بعد از زندان استان قرار گرفته‌اند.

جذب بیش از 4 میلیارد ریال اعتبار توسط مرکز مراقبت بعد از خروج زندان خراسان جنوبی

مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی متذکر شد: اهتمام پرسنل مرکز بر حوزه‌های اشتغال، مشاوره و مددکاری، بهداشت و درمان و ارتقای سطح فرهنگ، آموزش و توانمندسازی زندانیان قرار گرفته است.

اربابی عنوان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی شامل مهارت‌های اساسی زندگی، آشنایی با موادمخدر، توانمندسازی شغلی و نقش آموزه‌های دینی و اسلامی در پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی برگزار شده است و مددجویان شرکت کننده گواهینامه معتبر دریافت کرده‌اند.

وی توزیع سبد کالا، کمک‌های نقدی، همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای معرفی متقاضیان به منظور ترک اعتیاد و ارائه خدمات درمانی جایگزین و جذب مبلغ چهار میلیارد و 388 میلیون ریال از اعتبارات کمک به اشتغال زندانیان آزاد شده و ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز در سال‌جاری عنوان کرد.

محرومیت اجتماعی زندانیان در استعلام سوء‌پیشینه رفع می‌شود

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: نگرش و دید غیرمنطقی افراد جامعه به زندانیان آزاد شده سبب محرومیت آن‌ها در بسیاری از امتیازات اجتماعی شده و زمینه بزهکاری مجدد و معضلات اجتماعی را فراهم می‌کند.

اربابی ادامه داد: بنابراین در راستای رفع این مشکل با دادستانی استان رایزنی شده و در استعلام سوء‌پیشینه افراد محرومیت اجتماعی آنان رفع می‌شود تا زمینه اشتغال و بازگشت آنان به اجتماع فراهم شود.

وی با بیان این‌که نرخ بازگشت مجدد مددجویان زیرپوشش این مرکز که تسهیلات اشتغالزایی را در سال‌جاری دریافت کرده‌اند صفر بوده است، افزود: این رقم در سال گذشته 0,7 و برای مددجویان زیر پوشش خدمات غیر تسهیلات 1,7 است.

امضای تفاهم‌‌نامه همکاری بین مرکز مراقبت بعد از خروج زندان خراسان جنوبی و 9 شرکت خصوصی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی متذکر شد: این آمار نشان از تاثیر مثبت خدمات این مرکز در جامعه‌پذیری مجدد افراد دارد.

اربابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج با ادارات بهزیستی، بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون، هلال احمر و 9 مورد از شرکت‌های خصوصی تفاهم‌‌نامه همکاری امضا شده و مددجویان واجد شرایط را برای ارائه خدمات به ادارات مربوطه معرفی می‌کنند که تاکنون تعدادی به این ادارات و سایر نهادهای حمایتی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/69022/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول