اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی:

زندانی، نیازمند حمایت مسئولان اجتماعی است

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی گفت: زندانی چه در دوران تحمل کیفر و چه دوران پس از آن نیازمند حمایت و همراهی مسئولان اجتماعی در تمامی سطوح است.

زندانی، نیازمند حمایت مسئولان اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‎های خراسان جنوبی؛ محمدعلی اربابی با تشریح وظایف نظام زندانبانی اسلامی مبتنی بر اصلاح و تربیت، نگهداری مددجویان و پرداخت به امور اصلاحی و تربیتی آنان را از جمله وظایف ذاتی نظام زندانبانی معرفی کرد و اظهار داشت: این مأموریت خطیر و مهم بدون حضور سایر مسئولان به نتیجه نمی‌رسد، زندانی چه در دوران تحمل کیفر و چه دوران پس از آن نیازمند حمایت و همراهی مسئولان اجتماعی در تمامی سطوح است.

وی ادامه داد: زندانی قبل از آنکه زندانی باشد یک انسان است که بنابر قانون و بواسطه بزه منتصبه، از بخشی از حقوق اجتماعی خود محروم شده است و مسئولان مکلفند سایر خدمات اجتماعی  را که به عموم مردم ارائه می‌کنند، به یک زندانی هم برسانند و این لازمه ترمیم کاستی‌هایی است که از یک فرد یک مجرم ساخته است، باید علل را شناخت و در راستای رفع آن گام برداشت.

اعطای مرخصی به حافظ قرآن در زندان طبس

در جلسه شورای طبقه‎بندی ندامتگاه طبس، که با ریاست پارسافر دادستان عمومی و انقلاب، حسین حسین‌پور سرپرست اداره زندان طبس و سایر اعضای شورا برگزار شد به تمامی مددجویانی که موفق به حفظ بخش معینی از قرآن شده بودند، مرخصی تشویقی اعطاء شد.

سرپرست اداره زندان طبس اظهار داشت: یکی از زندانیان که توانسته بود در مدت تحمل حبس خود یک و نیم جزء قرآن کریم را حفظ کند و سبب تشویق سایران نیز شود با نظر شورای طبقه‎بندی به 30 روز مرخصی تشویقی اعزام شد.

حسین‎پور این اقدام را به منظور تشویق مددجویان به آموزه‌های دینی و قرانی عنوان کرد و افزود: برنامه قرائت قرآن کریم به صورت روزانه در سه نوبت در این زندان به همت و تلاش امور فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69025/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول