اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

چاپ 81 مقاله از دانشگاه پزشکی بیرجند در مجلات خارجی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در طول یک ساله گذشته 81 مقاله از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مجلات خارجی چاپ و 76 مقاله نیز در مجلات فارسی زبان چاپ شده است.

چاپ 81 مقاله از دانشگاه پزشکی بیرجند در مجلات خارجی

اصغر زربان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بر اساس فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی، علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با توجه به رسالت و مأموریت خود سعی کرده است با ایجاد مراکز تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف و تأسیس مرکز رشد فناوری سلامت و با بهره‌گیری از نیروهای توانمند خود و ایجاد بستر مناسب، گام‌های مؤثری در راستای تولید دانش، هدایت دانش به سمت فناوری و فراهم کردن زمینه تجاری سازی آن بردارد.

تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی در مرکز رشد فناوری سلامت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و کاربردی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان و تسهیل در انتقال دانش و فناوری از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه و صنعت را از جمله اهداف مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد.

زربان همچنین به وظایف این مرکز اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات در راستای تسریع رشد واحدهای پذیرفته شده، تأمین محل کار و ارائه خدمات اولیه اداری و جهت‌دهی به طرح‌ها و ایده‌ها به منظور رفع نیازهای فناورانه کشور از جمله وظایف این مرکز است.همچنین این مرکز خدماتی از قبیل مرکز تحقیقات طب تجربی، خدمات فناوری اطلاعات، کارگاه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و کتابخانه دیجیتال را ارائه می‌دهد.

تصویب 52 طرح دانشجویی در دانشگاه پزشکی بیرجند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تصویب 41 طرح برای اعضای هیئت علمی در طول یک سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این مدت 52 طرح مصوب دانشجویی داشته ایم.

زربان تعداد طرح‌های مصوب کارمندی را 31 طرح برشمرد و متذکر شد: در این مدت 76 مقاله از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مجلات فارسی زبان چاپ شده است.در این مدت 81 مقاله از اعضای هیئت علمی در مجلات انگلیسی زبان چاپ شده و هفت مقاله نیز در سمینارهای خارجی ارائه شده است.

کسب رتبه 19 پژوهشی کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در طول یک ساله گذشته 200 مقاله در سمینارهای داخلی ارائه شده و دو جلد کتاب نیز از اعضای هیئت علمی چاپ شده است.

زربان خاطرنشان کرد: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رتبه 19 پژوهشی را بین دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/69022/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول