اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

عدم دسترسی 50 درصد جمعیت استان به طرح پزشک خانواده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه استاندارد طرح پزشک خانواده برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک است، گفت: با وجود افزایش این تعداد به 3 هزار نفر، اما باز هم 50 درصد جمعیت استان امکان دسترسی به پزشک خانواده را ندارند.

عدم دسترسی 50 درصد جمعیت استان به طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به مهمترین اقدامات انجام شده و شاخص‌های پزشک خانواده در مناطق روستایی اشاره و اظهار کرد: متوسط جمعیت تحت پوشش هر پزشک 4 هزار و 122 نفر، متوسط جمعیت تحت پوشش هر ماما 4 هزار و 643 نفر است.

وی در مورد زیرساخت‌های الکترونیک بیان داشت: جمعیت سرشماری شده و ثبت داروها در سامانه خدمات الکترونیک سلامت 95 درصد، برخورداری مراکز از سخت‌افزار 10 درصد، برخورداری مراکز از اینترنت پرسرعت 60 درصد، برخورداری خانه بهداشت از سخت‌افزار 60 درصد و از اینترنت 20 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه استاندارد طرح پزشک خانواده برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک است، اظهار داشت: این تعداد به 3 هزار نفر قابل افزایش است اما با این وجود 50 درصد جمعیت باز هم امکان دسترسی به پزشک خانواده در سطح یک را نخواهند داشت.

مهدی‌زاده بیان کرد: در صورت تصویب طرح حدود یکصد و 40 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس برنامه پنجم موارد 32 و 38 اجرای برنامه پزشک خانواده، تمام زیرساخت‌های سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و افراد صاحب پرونده شخصی الکترونیک می‌شوند و دریافت خدمات از مسیر نظام ارجاع صورت می‌گیرد و این سبب استفاده بهینه از پتانسیل نظام سلامت می‌شود.

انتهای پیام/22481/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول