اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

دستگاه ماموگرافی دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر دستگاه ماموگرافی دیجیتال به ارزش 450 میلیون تومان خریداری شده است که در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

دستگاه ماموگرافی دیجیتال در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم کریمی بعد از ظهر امروز در کارگروه بانوان و سلامت خراسان‌جنوبی اظهار داشت: برای مقابله با بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های سرطانی بهترین راهکار پیشگیری است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه آموزش، تصریح کرد: ما برای آشنایی مردم با بیماری‌ها کلاس‌های آموزشی را برگزار کرده‌ایم اما ارتقاء سلامت جامعه را فراموش کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که دیدگاه جامعه درمان‌نگر است، اذعان داشت: این دیدگاه سبب شده است که آموزش و ارتقاء سلامت کنار گذاشته شوند و هزینه‌ها به بخش درمان منتقل شوند. 

کریمی آموزش و ارتقای سلامت را از مهم‌ترین راهکارها در زمینه پیشگیری عنوان کرد و افزود: با این اقدام می‌توان از پرداخت هزینه‌های سرسام آور درمان و شیمی درمانی جلوگیری کرد.

وی با بیان این‌که با اشاره به اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در بانوان است، متذکر شد: به دلیل کمبود منابع مالی در گذشته تجهیزات تشخیصی این بیماری را در خراسان جنوبی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه ماموگرافی دیجیتال به ارزش 450 میلیون تومان خریداری شده است که در آینده نزدیک به منظور شناسایی و تشخیص سرطان پستان راه‌اندازی می‌شود.

کریمی با اشاره به عملکرد خوب خیرین در بخش درمان، یادآور شد: در حال حاضر ساختمان شیمی درمانی بیرجند که توسط خیرین ساخته شده است پیشرفت خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه تأمین نیروی انسانی متخصص در استان مشکل داریم و با وجود انجام پیگیری‌های لازم نیز در این زمینه هنوز برخی مشکلات وجود دارد.

انتهای پیام/69022/ح20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول