اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی عنوان کرد

کاهش جمعیت کیفری با اجرای فرآیند کاهش آسیب رفتارهای پرخطر

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: وظیفه انسانی و اسلامی ما است تا با استفاده از راهکارها و روش‌های کارآمد زندانبانی در زمینه کاهش رفتارهای پرخطر، راه را برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها آماده کنیم.

کاهش جمعیت کیفری با اجرای فرآیند کاهش آسیب رفتارهای پرخطر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی، محمدعلی اربابی در نشست اعضای کمیته کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندان‌های استان با بیان اینکه وظیفه زندانبانی یک وظیفه مهم است، گفت: اگر به دنبال اصلی‌ترین علت ارتکاب جرائم باشیم باید ریشه آن را در ضعف معنویات و باورهای دینی و مذهبی افراد جامعه یافت، هر چه باورهای مذهبی کاهش یابد و اعتقادات دینی مردم کمرنگ‌تر شود، بزه‌کاری و  آسیب‌های اجتماعی در ابعاد جدید توسعه می‌‌یابد. 

وی افزود: اگر واقعاً به دنبال درمان بزه‌کاری و حذف فساد از جامعه هستیم باید در الگوهای بهداشت رفتار اجتماعی جایگاه ویژه و شاخصی را برای خداشناسی و خودشناسی مورد توجه قرار دهیم.

مدیر‌کل زندان‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: همه ما به عنوان زندانبان وظیفه داریم که وظیفه ذاتی خود را به نحو احسنت انجام دهیم؛ وظیفه ذاتی ما زندانبانی و رسیدگی به امور زندانی و زندان‌هاست و نباید هیچ حاشیه‌ای در این رابطه در متن کار وارد شود، نباید کارشکنی شود بلکه باید با تمام قدرت زمینه را در رابطه با کاهش رفتارهای پرخطر در زندان‌ها آماده کنیم تا از این راه به کاهش جمعیت کیفری که یکی از اهداف سازمان زندان‌هاست، برسیم.

اربابی ادامه داد: نظارت دقیق، بازرسی‌های غیر مترقبه روسای زندان‌ها و مسئولان ستادی از مواردی است که می‌تواند روند برنامه‌های کاهش آسیب را هموار و موثرتر کند.

گفتنی است، در این جلسه اعضای کمیته کاهش آسیب، راهکارها و پیشنهادات خود را در راستای توسعه برنامه‌های موثر و مفید کاهش آسیب در زندان‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/22482/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول