اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور روحانیون اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی:

نهم دی فرهنگ ایثار و شهادت را زنده کرد

مسئول امور روحانیون اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی نیز با اشاره به فرارسیدن سالگرد حماسه 9 دی، گفت: این حماسه فرهنگ شهادت و ایثار و اطاعت از ولی فقیه را در جامعه زنده کرد.

نهم دی فرهنگ ایثار و شهادت را زنده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد سنجری در مراسم یادواره سرداران شهید مسجد باقر العلوم(ع)، به ویژگیِ‌های شهداء در جبهه‌های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهارداشت: فضای جبهه و سنگرها مملو از عبودیت و بندگی بود.

وی ادامه داد: بسیاری از شهداء یک ساعت قبل از اذان صبح با آب سرد و بعضی وقت‌ها با شکستن یخ برای اقامه نماز شب و راز و نیاز با خدا وضو می‌گرفتند و نماز و عبودیت حرف اول جبهه‌ها بود.

مسئول امور روحانیون اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی رضایت‌مندی رزمندگان از خداوند تبارک و تعالی را به عنوان ویژگی و شاخصه دیگر شهداء در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

سنجری بهره‌گیری تمام از فرصت جبهه و جهاد را سومین ویژگی بارز شهداء برشمرد و اضافه کرد: بسیاری از شهداء دوران دفاع مقدس با وجود جوانی با خلق حماسه‌ای بی‌نظیر محور تمامی حرکت‌ها و جنبش‌های حق مدار و آزادی‌خواه شدند.

وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و متذکر شد: اطاعت از ولی فقیه زمان پیام مشترک و آخرین سخن شهداء بود و خلق این حماسه به معنی احیای شهادت و دین در جامعه و دفاع از ارزش‌های انقلاب و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و نظام است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خانواده 26 شهید مسجد امام باقرالعلوم(ع) بیرجند با اهدای لوح سپاس و هدایا از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام/69008/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول