اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

خروج 1184 خانوار از پوشش حمایتی امداد خراسان‌جنوبی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: تعداد یک‌هزار و 184 خانوار در قالب 2 هزار و 482 نفر از زیرپوشش امداد استان خارج و خودکفا شدند.

خروج 1184 خانوار از پوشش حمایتی امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، علی‌اکبر نخعی به تشریح برنامه‌های توانمند‌سازی خانواده‌های مددجویان در حوزه معاونت حمایت و سلامت این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: کمک به ازدواج، ارائه خدمات بیمه‌ای و پرداخت هزینه‌های درمان، شناسائی افراد و معرفی به حوزه اشتغال برای پرداخت تسهیلات اشتغالزائی، فراهم کردن شرایط تحصیل فرزندان مددجو و تامین مسکن از عمده‌ترین برنامه‌هایی است که برای توانمند‌سازی خانواده‌ها در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی ادامه داد: طی هشت ماهه سال‌جاری در زمینه فراهم‌سازی شرایط ازدواج زنان سرپرست خانوار و دختران زیرپوشش، 659 سری جهیزیه به نوعروسان تحویل شده و همچنین به هشت خانم برای ازدواج مجدد کمک شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه فراهم آمدن شرایط خرید مسکن یا بهسازی و بازسازی بنای مسکونی هم می‌تواند با کاهش هزینه‌های جاری در راستای توانمند‌سازی خانواده‌ها موثر باشد، تاکید کرد: طی مدت ذکرشده، کمک‌های مجموعه برای خرید و ساخت مسکن، 174 خانواده برای بازسازی و به 525 خانواده در زمینه کمک هزینه اجاره مسکن ارائه شده است و 128 خانواده زلزله‌زده استان هم برای بازسازی منازل مسکونی خود از طرح‌های حمایتی امداد بهره‌مند شده‌اند.

نخعی در پاسخ به این سئوال که علت اندک بودن کمک‌های این مجموعه برای خرید و ساخت مسکن چیست؟ خاطرنشان کرد: علت اصلی کاهش آمار خرید مسکن در سال‌جاری این است که مسکن مهر ثبت‌نام جدیدی نداشته، بنابراین ماهم مراجعه‌ای برای دریافت تسهیلات نداشتیم با این وجود افراد متقاضی تسهیلات خرید و ساخت مسکن می‌توانند با مراجعه به این مجموعه ازاین خدمات بهره‌مند شوند.

وی کمک ادامه به تحصیل فرزندان مددجویان را راحت‌ترین و کم خرجترین راه توانمندسازی خانواده‌ها برشمرد و گفت: افرادی که به علت کسالت و بیماری خاص زیرپوشش این نهاد قرار می‌گیرند بعد از یک بازده زمانی یک الی سه سال از خدمات بیمه‌ای و حصول سلامت به عنوان یک فرد توانمند شده از حوزه کمیته امداد خارج می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: از طرفی کمیته امداد برای خانواده‌های زیرپوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار(بالای 40 سال) که حرفه خاصی ندارند، زمینه‌های لازم را فراهم می‌آورد و آنها را زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌دهد که این افراد طی یک بازده مشخص (حداکثر 10 سال ) می‌توانند بازنشست شده مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شوند و بدین ترتیب از پوشش امداد خارج شوند.

نخعی اذعان داشت: طی هشت ماهه سال‌جاری کمک به معافیت 128 پسر زیر پوشش و معرفی 45 خانواده برای پیگیری جریان معافیت فرزندانشان از سربازی هم از دیگر برنامه‌های طرح توانمند‌سازی این مجموعه بوده است.

وی تعداد افراد خارج شده از پوشش حمایتی امداد را یک‌هزار و 184 خانواده و در قالب 2 هزار و 482 نفر عنوان کرد و گفت: تمام خدمات و تسهیلات حمایتی کمیته امداد از هر واحدی که در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، همه در راستای توانمند‌سازی خانواده‌ها است.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه پنجم توسعه، سالانه 10 درصد از افراد زیر پوشش کمیته امداد بعد از توانمند‌سازی از پوشش برنامه‌های حمایتی این مجموعه خارج می‌شوند که البته این رقم در مناطق محروم در استان خراسان جنوبی 6 درصد است.

انتهای پیام/69008/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول