اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

جمع‌آوری 577 میلیون تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری 577 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی توسط مراکز نیکوکاری استان خبر داد.

جمع‌آوری 577 میلیون تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، سید رضا حسینی اظهار داشت: این کمک‌ها از سوی مردم خیر و سخاوتمند خراسان جنوبی از ابتدای تاسیس این مراکز(ماه مبارک رمضان) تاکنون جمع‌آوری و به 27 هزار و 539 نفر از مددجویان و نیازمندان در این راستا در زمینه‌های مختلف مساعدت شده است.

وی مراکز نیکوکاری فعال خراسان جنوبی را 17 مرکز عنوان کرد و افزود: به زودی دو مرکز نیکوکاری دیگر در دو شهرستان استان راه‌اندازی می‌شود و با افتتاح آنها تعداد مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی به 19 مرکز افزایش می‌یابد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت 951 نفر امدادیار(نیروی افتخاری) توسط مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی جذب شده‌اند.

حسینی مساجد را یکی از اولویت ایجاد و خدمات مراکز نیکوکاری عنوان کرد و گفت: تاکنون 340 تفاهم نامه با مساجد استان در راستای جمع‌آوری کمک و هزینه‌کرد آن بین نیازمندان و مددجویان زیرپوشش منعقد شده است.

وی به تشریح مراکز نیکوکاری پرداخت و تصریح کرد: این مراکز در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت بهتر و مطلوب به محرومان و به عنوان پیشخوان امداد و واحدی خودگردان و مردمی زیر نظارت این نهاد در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی اذعان داشت: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با خیران و مؤسسات خیریه، طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز محله و با محوریت مسجد محله، توسعه خدمات‌رسانی به محرومان و ایجاد همبستگی از اهداف تاسیس این مراکز است.

حسینی خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در شهرها به ازای هر 10 هزار نفر و در روستاها با جمعیت بیش از یک هزار نفر، یک مرکز نیکوکاری محله طی یک برنامه زمان‌بندی شده سه ساله ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/69025/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول