اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

کمک 28 میلیارد ریالی مؤسسات خیریه به کمیته امداد خراسان‌جنوبی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون مبلغ 28 میلیارد و 176 میلیون ریال از سوی مؤسسات خیریه به مددجویان زیر پوشش این نهاد مساعدت شده است.

کمک 28 میلیارد ریالی مؤسسات خیریه به کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی، سیدرضا حسینی اظهارداشت: پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی، اعطای وام قرض‌الحسنه، کمک‌های فرهنگی و آموزشی، اشتغال، تامین جهیزیه، خدمات‌ درمانی، احداث و تعمیر مسکن از جمله مساعدت‌های مؤسسات خیریه به مددجویان این نهاد است.

وی به تفاهم‌نامه‌های منعقده این نهاد با مؤسسات خیریه اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به منظور همبستگی و هم‌افزایی منابع و امکانات در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات به محرومان جامعه تفاهم‌نامه‌هایی بین این نهاد با بنیاد و مؤسسات خیریه داخل و خارج از استان منعقد می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی افزود: بیش از 50 مؤسسه‌ خیریه در سطح استان فعال است که این نهاد تاکنون با 23 مؤسسه خیریه تفاهم‌نامه منعقد کرده است.

حسینی تصریح کرد: شناسایی مددجویان مشترک بین امداد و مؤسسه و هدفمند کردن ارائه خدمات با رویکرد توانمندسازی، شناسایی نیازمندان حوزه فعالیت توسط مؤسسه، همکاری در شناسایی و جذب امداد یاران، بررسی نیازهای ضروری خانواده‌های زیر پوشش مؤسسه از جمله تعهدات مشترک این تفاهم‌نامه‌ها است.

توزیع 12 هزار سبد غذایی بین کودکان زیر 6 سال

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از توزیع 12 هزار سبد غذائی بین کودکان زیر شش سال زیر پوشش این نهاد خبر داد.

علی‌اکبر نخعی اضافه کرد: خانواده‌های نیازمندی که کودکان زیر شش سال آنان از نظر قد، وزن و شاخص‌های تغذیه دچار مشکل هستند، با مراجعه به مراکز بهداشتی و دریافت معرفی‌نامه از آن مراکز برای دریافت سبد غذائی به این نهاد معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در این ارتباط از ابتدای سال‌جاری 3 هزار کودک از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ارزش هر سبد غذائی را 500 هزار ریال عنوان کرد و افزود: بر اساس سبد غذائی تعیین شده توسط کارشناسان تغذیه، والدین این کودکان به فروشگاه‌های طرف قرار داد این نهاد مراجعه و سبد غذائی را دریافت می‌کنند.

نخعی اذعان داشت: از ابتدای سال‌جاری برای تامین سبد غذائی کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ 6 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/69025/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول