اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

کمک 145 میلیون ریالی حجاج به مددجویان امداد خراسان‌جنوبی‌

معاون توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی از کمک 145 میلیون ریالی حجاج در قالب طرح احسان زائر به مددجویان زیر پوشش و نیازمندان خبر داد و گفت: این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته است.

کمک 145 میلیون ریالی حجاج به مددجویان امداد خراسان‌جنوبی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره‌ روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد خراسان جنوبی، سید رضا حسینی با تقدیر از زائران بیت‌الله الحرام در راستای کمک به نیازمندان اظهار داشت: در ایام حج تمتع امسال تعداد 794 نفر از حجاج  استان بالغ بر 12میلیون ریال وجه نقد، اطعام 2 هزار و 465 نفر از مددجویان در قالب ولیمه و 21 کیلو گرم گوشت قرمز در مجموع به ارزش 133 میلیون ریال به این نهاد کمک کردند.

وی در ارتباط با این طرح معنوی و خدا پسندانه گفت: در این طرح زائران بیت‌الله الحرام و عتبات عالیات علاوه بر وجه نقد بخشی از ولیمه و نذورات خود را به منظور کمک به محرومان و نیازمندان به این نهاد اختصاص می‌دهند.

معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: زائران گرامی قبل از آغاز این سفر روحانی پرداخت مبلغی را تعهد می‌نمایند و پس از مراجعت از سفر، مبلغ را به نزدیکترین ادارات کمیته امداد سطح استان تحویل می‌دهند تا در امور محرومان و نیازمندان هزینه شود.

حسینی افزود: در این طرح علاوه بر جلوگیری از اسراف و هزینه‌های این سفر معنوی زمینه انجام امور خیر و خدا‌پسندانه برای حجاج فراهم می‌شود.

وی سازماندهی حمایت‌های مادی و معنوی حجاج در راستای رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند، تقویت‌ و توسعه مشارکت حجاج نیکوکار و خیر در زمینه حمایت از محرومان جامعه اسلامی و احیاء سنت حسنه انفاق سفر حج را از برکات اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون توسعه‌ مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی در پایان انعقاد تفاهم نامه با مدیریت حج و زیارت استان، برگزاری جلسات با مدیران و روحانیون کاروان‌های زیارتی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در قالب طرح احسان زائر برشمرد.

انتهای پیام/69025/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول